Výsledky výzkumu potvrdily také fakt, že až 90 % uživatelů Aukra vyhledává platbu předem. „Víc než polovina z nich pak preferuje běžný bankovní převod, který však obecně představuje komplikovaný a pomalý způsob bezhotovostní platby. Rychlý online převod, který v těchto dnech spouští Aukro, přináší odpověď na požadavky našich uživatelů,“ říká David Vychytil, provozní ředitel internetového obchodu Aukro.cz.
Postoje uživatelů jednoznačně ukázaly, že platby předem budou i nadále na českém internetu standardem, podobně jako je tomu v dalších evropských zemích. „Podle našich předpokladů bude růst obliba rychlého online převodu, který umožní zvýšit rychlost transakcí. Prodejce vidí přijatou platbu v reálném čase a může zboží ihned odesílat,“ říká Gabriel Kalapoš, manažer platební brány PayU.
Na požadavky uživatelů reaguje internetový obchod Aukro.cz zavedením plateb přes PayU. Soukromí i profesionální prodejci mohou nabízet svým zákazníkům rychlé platby a dodání zboží. „Podle údajů z výzkumu bude až 73 % profesionálních prodejců nové možnosti plateb využívat. Většina z nich také uvedla, že jsou zboží ochotni svým zákazníkům posílat ještě ten den, kdy zaplatí,“ říká David Vychytil a dodává: „Doba, za kterou se zboží dostane k zákazníkovi, se tak podstatně zkrátí, zboží se k zákazníkům platícím přes PayU může dostat již druhý den.“ Lze tedy očekávat, že díky platbám přes PayU prodejci výrazně zvýší svou efektivitu i konkurenceschopnost.
Placení přes platební bránu je pro prodejce i kupující na Aukru přelomovým krokem. Na Aukru je registrovaných přes 2 200 000 uživatelů a zavedení jednoho platebního systému pro takové množství uživatelů je v rámci českého internetu ojedinělé.
O platební bráně PayU:
Platební brána PayU je největším agregátorem rychlých platebních metod v České republice. Nakupujícím na internetu umožňuje mimo jiné využívat rychlé platby od šesti bank – Komerční banky, GE Money bank, mBank, Raiffeisenbank, Volksbank a Fio banky. Systém PayU byl vyvíjen od roku 2005 ve spolupráci s mateřskou společností Allegro, která v Polsku úspěšně provozuje obdobnou platební bránu pro více než 2 000 B2B klientů. Provozovatelem PayU je nadnárodní mediální společnost Naspers.