„Domnívám se, že největší překážku pro nakupování v zahraničí představuje pro Čechy jazyková bariéra, i když někteří maloobchodní prodejci už mají nabídku v několika jazycích, a obavy z platby přes internet,“ říká Tomáš Hodboď z nezávislého nákupního rádce Heureka.cz. a upozorňuje: „Pokud chceme platit kartou, je nutné mít u banky aktivovanou možnost internetových plateb.“
Pokud Češi nakupují v zahraničí, nejčastěji je to v USA nebo ve Velké Británii. Nejčastěji pak nakupují elektroniku nebo značkové oblečení, které je u nás, zvláště ve srovnání s USA, předražené.
V Evropské unii nakupuje v současnosti na internetu přibližně 150 milionů lidí, ale jen pětina z nich nakupuje také v jiném státě, než z kterého pochází. Podle Evropské komise tato nedůvěra pramení z neexistence jednotných celoevropských záruk, které by nakupující chránily. Zákazníci často nevědí, že stejné zboží mohou nakoupit v jiných státech EU levněji. V posledním roce nakoupilo v Evropské unii na internetu alespoň jednou 33% obyvatel, tento podíl každoročně roste. Částka vynaložená za nákupy v roce 2007 dosahovala v celé Evropské unii přibližně 24 miliard eur.