Nejprestižnější česká herní online soutěž zná své vítěze

[Tisková zpráva] Takzvané e-sporty, tedy hraní populárních online her, se začínají profesionalizovat a dostávají se na úroveň sportů, jakými jsou například šachy. Respektovaným profesionálem se dnes tedy může stát třeba úspěšný hráč populárních her s vojenskou tematikou, například „střílečky“ Call of Duty 2.

Sdílet

Praha, 8. července 2009 – Čtvrtá sezóna nejprestižnější české online soutěže Intel Call of Duty 2 Liga, jejímž hlavním sponzorem je společnost Intel, skončila. Vítězný tým první ligy – eSuba – si odnesl nejnovější čtyřjádrové procesory Intel® CoreTM i7 920. Svou pozici tak neobhájili vítězové předchozího ročníku, tým We were Immortal, kteří letos skončili druzí. „Co se týče průběhu INTEL ligy, tak můžu říct, že vše probíhalo v naprostém pořádku. Žádné konflikty se soupeři nebyly a nikdy nebyl problém se domluvit například na odložení daného zápasu. Organizace je rok od roku jen lepší a lepší,“ říká Lukáš „luckeR“ Blažek, člen vítězného týmu eSuba.SAPPHIRE.

Soutěž, kterou pořádají herní portál Gamepark.cz a společnost Intel, se těší ještě větší oblibě než v minulé sezóně. Díky změně systému se přihlásilo 965 hráčů, což je oproti loňské sezóně trojnásobný počet hráčů. Celkem bylo do čtvrté sezóny schváleno 112 týmů z celkových 193 přihlášených, což činí přibližně 672 hráčů. Odehráno bylo 288 zápasů. Celková doba hraní byla přibližně 17 280 minut.

Společnost Intel, hlavní sponzor soutěže, věnovala ceny pro tři nejlepší klany. Vítězný tým eSuba si odnesl nejnovější čtyřjádrové procesory INTEL Core i7 920. Výherce druhé ligy, tým Few Gamers, získal dvoujádrové procesory INTEL Core 2 Duo E8400. První místo třetí ligy vybojoval klan G15 a odnáší si dvoujádrové procesory INTEL Core 2 Duo E7300. „Pro náruživé hráče je výkon jejich počítače vším. Právě proto jsme se rozhodli do soutěže nejlepších hráčů věnovat ty nejlepší procesory. Výherci se mohou těšit na nejnovější čtyřjádrové procesory Intel Core i7 společně s nejmodernější základní deskou,“ řekl Pavel Svoboda, PR manažer společnosti Intel pro střední a východní Evropu. Ostatní výherci si také rozdělí volné hrací hodiny v hernách Battlezone. Celková hodnota cen ve čtvrté sezóně INTEL Call of Duty 2 ligy činila 101 100 Kč.

Online hraní populárních herních titulů se těší stále větší oblibě a stává se respektovanou soutěžní disciplínou, podobně jako jsou uznávaným sportem šachy. „Takzvané e-sporty se začínají profesionalizovat a dostávají se na úroveň klasických sportů. Tento trend se bude stále více prohlubovat. Již dnes se někteří profesionální hráči dostávají na stejnou úroveň jako sportovci – jsou zváni na klíčové turnaje, kterým dodávají prestiž, dostávají nezanedbatelné odměny a někteří se hraním dokonce uživí. Na výherce některých turnajů si je možné i vsadit,“ říká Pavel Svoboda.

BOX: Profesionalizace hraní počítačových her a vznik e-sportů
Soutěže v hraní počítačových her se pořádají od nepaměti, největší rozmach přineslo masové rozšíření internetu. Vznikají lokální i mezinárodní klany, ve kterých se hráči často poprvé osobně setkávají až při přebírání cen za výhru v soutěži. Jazyková bariéra je v této oblasti zábavy minimální. Hráči porovnávají své síly se soupeři z celého světa. Za účastí na velkých mezinárodních soutěžích se ale také cestuje po celém světě. Například na loňském brněnském veletrhu Invex se utkalo více než dvě stě profesionálních hráčů v jednom z největších světových počítačových herních klání WGT (World GameMaster Tournament). Soutěže jsou opět pomocí internetu sledovány publikem na celém světě. Od roku 1997, kdy se uskutečnil první turnaj s názvem Red Annihilation, se začal zájem o e-sporty zvyšovat. Platí to nejen pro celosvětová klání, ale i pro lokální turnaje.

Fotografie z předání cen vítězným klanům všech lig jsou k dispozici na http://www.ga­mepark.cz/intel_cod2_li­ga_predani_cen_za_ct­vrtou_sezonu_180473­.htm.

O společnosti Intel
Společnost Intel je světovým lídrem v oblasti výroby a vývoje polovodičů, technologií, produktů a iniciativ s cílem soustavně zlepšovat pracovní prostředí a životy lidí. Další informace o společnosti Intel jsou dostupné na www.intel.com/pres­sroom a http://blogs.in­tel.com.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).