Česká televize v roce 1992 navázala na vysílání televize Československé. Jako historicky nejdéle vysílající televizní médium v České republice se na výstavě Zlaté časy médií prezentuje více než padesáti lety televizní práce. Česká televize Národnímu muzeu v Praze zapůjčila televizní techniku, dekorace ze známých pořadů a historické fotografie. Jako televizní lahůdky připravili dramaturgové archivu ČT unikátní ukázky z vysílání Československé a České televize. Návštěvníci mohou na televizních obrazovkách v prostorech Národního muzea sledovat jedinečné záběry z prvního zkušebního vysílání ČST, uvidí historicky první hlasatele, ukázku z prvního televizního filmu nebo rarity jako projev pánů Brežněva či Jakeše a jiné zajímavosti. Další sestřih nabídne průřez svatebními obřady ze seriálové tvorby a třetí speciálně pro výstavu připravený sestřih připomene nejznámější a nejúspěšnější pořady České televize.
Návštěvníci si také budou moci vyzkoušet práci televizního moderátora. Kromě toho mohou oslavit i letošní 40. narozeniny Večerníčka ve speciální sekci, kde budou vystavené například kostýmy a předměty z dětských filmů a pohádek jako například buřinka Pana Tau, královské klenoty ze seriálu Arabela nebo svetr, který nosil Marek Eben v seriálu Kamarádi.
Česká televize 2. května letošního roku odstartovala ve 13 hodin, jako první televizní vysílatel v ČR, digitální experimentální vysílání zpravodajského kanálu ČT24. Tento zlomový okamžik ve vysílání České televize, který se nepochybně zapsal do televizní historie, připomene návštěvníkům v průběhu trvání výstavy živé vysílání zpravodajského programu ČT24.
Přál bych si, aby návštěvník, který si bude tuto výstavu v Národním muzeu prohlížet, zaznamenal obrovský vývoj, jímž nejenom Česká televize, ale i ostatní média v posledních letech prošla. Myslím, že výstava dává prostor k zamyšlení nad tím, jak mocné nástroje to jsou a jak je tudíž ošidné, složité a někdy i nebezpečné s nimi zacházet. U médií záleží především na vizi, jakou mají ti, kteří s nimi pracují. Zda k nim přistupuji jako ke zdroji zisku, nebo se řídí snahou aktuálně a profesionálně informovat, zaujmout diváka a pomoci mu zorientovat se ve složité současnosti, kvalitně ho vzdělávat i bavit. Jak se to daří České televizi, to musí posoudit diváci,
říká generální ředitel České televize Jiří Janeček.