Hlavní navigace

České internetové tržiště Kommarket pomáhá firmám už více než dva roky

[Tisková zpráva] PRAHA, 22. února 2007 – Internetové B2B tržiště Kommarket je vynálezem české firmy Kompass Czech Republic a. s. Pro zprostředkování obchodů jej třetím rokem využívají české i zahraniční firmy. Zatímco loni přes Kommarket nakupovalo celkem 234 předních českých firem, během prvních šesti týdnů roku 2007 se jejich počet vyšplhal na více jak dvojnásobek. Celkem v tomto období nakupovalo 536 českých firem. Kommarket je napojen na největší světovou databázi firem, kterou dlouhodobě využívají i české úřady státní správy.

Sdílet

Od ledna 2005 až do poloviny února 2007 bylo přes Kommarket celosvětově odesláno 2.963 poptávek a tendrů. „Kommarket doposud zprostředkoval obchody za 4,2 mld. korun. Celkovou hodnotu poptávek na Kommarket za rok 2006 odhadujeme na 1,8 mld. korun,“ uvedl Ing. Robert Toman, výkonný ředitel a předseda představenstva Kompass Czech Republic.

Kommarket je napojen na největší světovou firemní databázi Kompass. „Databáze v současné době obsahuje firemní prezentace celkem 2,1 milionů dodavatelů ze 70 zemí, z toho je 27.000 českých dodavatelů,“ řekl Robert Toman a dodal: „Prioritních dodavatelů s právem přednostního obdržení poptávek od nakupujících firem je zhruba 170.000, z toho zhruba 1.800 českých.“

Letos elektronické tržiště Kommarket a databázi Kompass využily například tyto významné české firmy: Škoda Transportation, Škoda Electric, První brněnská strojírna, Pacovské strojírny. Databázi Kompass kromě firem využívají také úřady státní správy CzechTrade, CzechInvest, obchodní oddělení ambasád České republiky v zahraničí, zahraniční ambasády v ČR. „Celkově bych poměr uživatelů odhadl na osmdesát procent firemních a z dvaceti procent úřady státní správy,“ konstatoval Robert Toman.

V minulém roce se na českém trhu objevila řada dalších společností, které se zabývají zprostředkováním obchodování na internetu. „Většinou se jedná o malé společnosti, které se soustřeďují na zprostředkování B2C obchodů, tedy obchodů pro konečné spotřebitele. Kompass na tomto trhu zaujímá díky nákupnímu tržišti Kommarket jedinečné postavení – zprostředkování B2B obchodu v mezinárodním měřítku,“ komentoval Robert Toman.

Počátkem roku 2006 se internetové tržiště Kommarket stalo jednou z klíčových součástí celosvětového informačního business rozcestníku Kompass.com, který využívají zákazníci Kompassu po celém světě. Za celý loňský rok poptávalo přes Kommarket celkem 234 známých českých firem. Mezi nimi například České aerolinie, Škoda Transportation, Škoda Power, Škoda Electric, Kovosvit Mas a další.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).