Jedná se o tyto novinky:
-
Spouštění nových komunikačních kanálů pro informování i interakci.
-
Český Google jako první na světě testuje zcela nový formát stránky „Vše o Googlu“.
-
Zlepšení dohledatelnosti svých služeb zjednodušením jednotlivých odkazů.
-
Spouštění nových komunikačních kanálů pro informování i interakci
K již delší dobu fungujícímu českému blogu (www.googleblog.cz), v rámci kterého Google komunikuje novinky pro uživatele i firmy, teď přibyla i fanpage na Facebooku „Google Česká republika“ určená pouze pro uživatele a příznivce Googlu, které zajímají inovace a služby Googlu.
Pro vývojáře a další nadšence je určena stránka nezávislé uživatelské komunity GUG.cz. Na ní uživatelé najdou konkrétní zkušenosti a technickou podporu od lidí, kteří s aplikacemi Google každodenně pracují. GUG.cz také obsahuje sekce pro školy a neziskové organizace, kde zájemci najdou návody a konkrétní zkušenosti s provozováním IT infrastruktury podobných organizací na službách a produktech Google.
Vývojáři a nadšenci do technologií se také můžou nově spojit přes Twitter sFilipem Hráčkem (@filiphracek), který má nově v českém Googlu na starosti spolupráci s vývojáři.
-
Český Google jako první na světě testuje nový formát stránky „Vše o Googlu“
Na domovské stránce vyhledávače Google.cz najdou uživatele odkaz „Vše o Googlu“ (pod vyhledávacím oknem) v zcela novém formátu. Uživatelé, firmy, organizace i veřejnost zde najdou všechny potřebné informace o Googlu pohromadě. Informace o lokální pobočce, otevřené pracovní pozice, tiskové centrum i stránku s kontakty na Google, jejíž přehledné odkazy vás vždy dovedou ke správné odpovědi. Uživatelé zde najdou stručný přehled služeb a majitelé webových stránek se mohou podívat na přehled řešení, která jim nabízíme. V sekci Zábava najdou přehled Doodlů (svátečních log Googlu) a Google obchod (merchandise).
-
Zlepšení dohledatelnosti svých služeb zjednodušením jednotlivých odkazů
Pro lepší dohledatelnost služeb Googlu a snadnější orientaci uživatelů český Google sjednocuje a zjednodušuje linky na jednotlivé služby. Ve formátu google.cz/(služba) je možné se snadno dostat na Google Chrome (google.cz/chrome), Překladač Google (google.cz/prekladac) nebo stránku Googlu určenou pro mobily (google.cz/mobil). Seznam všech nových odkazů najdete níže.
KNIHY GOOGLE: google.cz/knihy
SLOVNIK GOOGLE: google.cz/slovnik
OBRAZKY GOOGLE: google.cz/obrazky
MAPY GOOGLE: google.cz/mapy
MOBIL GOOGLE: google.cz/mobil
ZPRÁVY GOOGLE: google.cz/zpravy
ADRESÁŘ MÍST GOOGLE: google.cz/adresarmist
PŘEKLADAČ GOOGLE: google.cz/prekladac
GOOGLE APPS PREMIER: google.cz/apps/premier
GOOGLE APPS STANDARD: google.cz/apps/standard
GOOGLE APPS PRO SKOLSTVI: google.cz/apps/skolstvi
GOOGLE APPS PRO STATNÍ SPRÁVU: google.cz/apps/statnisprava
GOOGLE APPS PRO NEZISKOVKY: google.cz/apps/nonprofit
STATISTIKY VYHLEDÁVÁNÍ GOOGLE: google.cz/statistiky
Stránka pro novináře (tiskové centrum) už téměř dva roky funguje zde.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na <a>www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na <a>www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz .
O YouTube
YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.
YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30–49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopade 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.
Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.