Služba „Máte web na hovno?“ je určena všem majitelům a provozovatelům webových stránek a prezentací. Cílem služby je prostřednictvím jednoduchého dotazníku identifikovat slabá místa na webových stránkách. Prostřednictvím zodpovězení 8 otázek se uživatel služby dozví, kde je možné jeho prezentaci či webovou aplikaci zlepšit. Zásadní jsou přitom dvě kritéria: užitečnost daného webu pro jeho návštěvníky a jednoduchost použití.
Globálním internetem se pomalu, ale jistě, šíří fenomén označovaný nálepkou Web 2.0. Statické webové prezentace se mění v dynamické interaktivní webové služby. Právě díky jednoduchosti použití dochází u mnoha tzv. Web 2.0 služeb k jejich masivnímu rozšíření mezi internetové publikum. To však pouze v případě, že přináší svým uživatelům jasný užitek. Mezi úspěšnými webovými službami najdeme většinou takové, které řeší problémy reálného světa. Třeba tím, že svým uživatelům šetří čas nebo peníze.
Domácí internet je vinou určité izolovanosti mírně pozadu. Procento uživatelů pokročilých webových služeb je u nás prozatím nízké, stejně jako například počet lidí zapojených do populárních globálních sociálních sítí (např. Facebook.com). V následujícím období tak můžeme na českém internetu čekat spíše kvalitativní a pozvolnou proměnu webových stránek a služeb namísto výrazného růstu jejich počtu.
Firma HorMart s.r.o. provozující Přehled českého webhostingu na www.hormart.cz se zaměřuje na monitoring trhu internetových služeb. Nově se zabývá propagováním fenoménu Webu 2.0, který by měl přiblížit moderní webové technologie širšímu publiku. Více informací přináší firemní blog na adrese www.web2–0.cz.