Český rozhlas (ČRo) bere zmíněné prohlášení na vědomí a považuje jej za akt vyjadřující názor zájemce o tuto zakázku. Přesvědčení vedoucí zájemce k neúčasti v zadávacím řízení Český rozhlas vnímá jako svobodné rozhodnutí zájemce. Podmínky stanovené Českým rozhlasem ve veřejné zakázce na prodej reklamního prostoru Českého rozhlasu korespondují požadavkům a potřebám zadavatele založených na dosavadních zkušenostech, které jsou legitimní i s ohledem na vývoj trhu v dané oblasti. Vzhledem k tomu, že veřejná soutěž je v běhu a termín pro odevzdání nabídek končí až 5. října, nepovažuje Český rozhlas za vhodné při respektování základních zásad zákona o veřejných zakázkách se v tuto chvíli k uvedenému prohlášení detailněji vyjadřovat. Český rozhlas však konstatuje, že tato veřejná zakázka byla – narozdíl od podobné soutěže z roku 2005 – vypsána mnohem volněji umožňující naopak otevřenou soutěž všech potenciálních dodavatelů na trhu.