Hlavní navigace

Český Telecom je největším poskytovatelem řešení pro státní správu

[Tisková zpráva] Mezi zákazníky patří všechny klíčové resorty, a to až na nejnižší úroveň veřejné správy a samosprávy. Pro tyto zákazníky připravuje ČESKÝ TELECOM řešení na míru za nejmodernějších technologických podmínek. Mezi největší projekty realizované pro státní správu patří vytvoření komunikační infrastruktury veřejné správy, propojovací síť GovNet, Portál veřejné správy, připojování veřejných knihoven k internetu a projekt telefonních center tísňového volání.

Sdílet

ČESKÝ TELECOM zajišťuje na základě vytvoření Intranetu veřejné správy hlasovou i datovou komunikací všech státních orgánů, ale i dalších subjektů mimo ni. Jedná se zejména o státní správu a samosprávu, občany a podnikatelské subjekty.



ČESKÝ TELECOM pro zajištění komunikace mezi jednotlivými subjekty vytvořil propojovací síť s názvem GovNet. Jedná se o speciální neveřejnou logickou IP síť, nezávislou na fyzické infrastruktuře, která je bezpečně oddělená od vnitřních a vnějších sítí subjektů veřejné správy. GovNet mimo jiné zajišťuje jednoduchý a bezpečný přístup subjektů veřejné správy k požadovaným aplikacím a datům. Subjekty využívající hlasové služby tak získávají maximálně efektivní cenové řešení. V rámci projektu GovNet jsou vytvářeny speciální služby určené pro obce, školy, knihovny, atd.



Portál veřejné správy

Portál veřejné správy, jehož správcem je Ministerstvo informatiky, je elektronickou bránou do úředního světa České republiky. Jeho smyslem je pomoci občanům a firmám v orientaci a komunikaci s úřady veřejné správy. Cílem projektu je poskytovat prostřednictvím jednoho přístupového bodu garantovanou, důvěryhodnou a adresnou službu na bázi elektronické veřejné správy, tzv. e-governmentu, která zajistí fyzickým i právnickým osobám přístup ke kompletním informacím a službám jednotlivých institucí veřejné správy.



Projekt VISK – veřejné informační služby knihoven

Projekt vznikl z důvodu potřeby Státní informační politiky. Jejím cílem je vytvořit z veřejných knihoven informační centra. Internetizace spočívá ve vytvořeno centrální připojení VPN (virtuální privátní síť) knihoven k internetu, které je technicky realizováno ze společné propojovací sítě GovNet. Toto řešení nabízí na základě společného technického řešení dostatečně robustní připojení.



Projekt telefonních center tísňového volání 112

Projekt telefonních center tísňového volání (TCTV) a technologie propojitelnosti operačních středisek jsou řešeny zcela novým způsobem, který je založen na moderních technologiích, jenž se vzájemně zálohují a důsledně archivují všechny formy hlasové i datové komunikace. Technologie umožňuje identifikovat nejen telefonní číslo a adresu pevné telefonní stanice a jejího majitele, ale i polohu mobilního telefonu. Všechny tyto ukazatele jsou zobrazovány na digitálních mapách a konfrontovány s ohlášenou mimořádnou událostí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).