Guggenheimovo muzeum ve spolupráci s videoportálem YouTube a společnostmi HP a Intel dnes na slavnostním bienále v New Yorku představilo umělce, kteří vytvořili 25 nejkreativnějších videí na světě. Do finálové pětadvacítky vybrala porota i video Moonwalk od českého umělce Martina Kohouta. Videa byla promítnuta přímo na průčelí Guggenheimova muzea a celá událost byla živě přenášena na videokanálu YouTube Play.
Do projektu YouTube Play bylo celkem zasláno přes 23 tisíc videí z 91 zemí světa. Ze všech příspěvků vybrala odborná porota nejdříve 125 děl, která byla umístěna na YouTube kanálu projektu (youtube.com/play) a vystavena v Guggenheimových muzeích v New Yorku, Berlíně, Bilbau a Benátkách. Porota měla z užšího seznamu vybrat 20 nejlepších videí. Kvalita děl byla však tak vysoká, že porota do finále nominovala 25 videí od 39 umělců pocházejících ze 14 zemí světa, včetně České republiky.
„Z Martinova úspěchu v soutěži YouTube Play jsme nadšeni,“ říká Luděk Motyčka, marketingový ředitel českého Google. „Dokládá to nejen kvalitu Martinovy tvorby, ale také schopnost moderních komunikačních kanálů objevit opravdové kreativní drahokamy. Je také vidět, jak obrovský význam a globální dosah má platforma YouTube“.
Všech 25 videí bylo ve večerních hodinách promítnuto na průčelí i známou rotundu muzea, které stojí na newyorkské 5. Avenue a bylo navrženo slavným architektem F. Lloydem Wrightem. Od 22. do 24. října budou videa v muzeu vystavena spolu s profily svých tvůrců. Videa bude možné také shlédnout na kanálu YouTube Play.
Projekt YouTube Play vytvořila nadace Solomona R. Guggenheima a YouTube s podporou společnosti HP v červnu letošního roku. Primární snahou tohoto jedinečného projektu je najít a ocenit díla, která posunují hranice pojetí videa. Jedná se o vůbec nejrozsáhlejší hledání kreativních videoklipů na světě, které má pomoci objevit inovativní, originální a překvapivá videa bez ohledu na žánr, techniku, kontext nebo rozpočet.
O nadaci Solomona R. Guggenheima
Nadace Solomona R. Guggenheima byla založena v roce 1937 a usiluje o pochopení a ocenění umění, zejména moderní a současné doby, prostřednictvím výstav, vzdělávacích programů, výzkumných iniciativ a publikací. V současné době Nadace Solomona R. Guggenheima vlastní a provozuje Guggenheimovo muzeum na 5. avenue v New Yorku a Peggy Guggenheim Collection na benátském Canalle Grande. Vedle toho nadace řídí a vytváří program pro dvě evropské instituce, které nesou její jméno: Guggenheimovo muzeum v Bilbau a Deutsches Guggenheim v Berlíně. V roce 2013 bude otevřeno Guggenheimovo muzeum v Abú Dhabí. Toto muzeum, navržené Frankem Gehrym, bude mít rozlohu skoro 42 000 metrů čtverečních a bude stát na ostrově Saadiját, v těsném sousedství hlavního ostrova města Abú Dhabí, metropole Spojených arabských emirátů.
O YouTube
YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnu dceřinou firmou společnosti Google.
O HP
HP otevírá technologii příležitosti ke smysluplnému dopadu na lidi, firmy, úřady i společnost jako takovou. HP je největší technologickou společností na světě a nabízí svým klientům široké portfolio zahrnující tiskárny, osobní počítače, software i IT infrastrukturu. Více se o společnosti HP (NYSE: HPQ) dozvíte na hp.com.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz
O YouTube
YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.
YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30–49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopade 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.
Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.