Praha, 19. října 2011 – V návaznosti na začátek účinnosti novely zákona o České televizi, ke kterému fakticky došlo v pátek 14. října 2011, jedná Česká televize podle výkladu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) dnes už šestým dnem nelegálně. Novelou bylo uzákoněno omezení reklamy a teleshoppingu ve vysílání ČT a na webových stránkách s tím, že reklama zůstane v omezené míře pouze ve vysílání kanálů ČT2 a ČT4, a to na podporu české kultury a českého sportu. CET 21 je proto překvapena, že Česká televize i po termínu účinnosti novely i nadále zařazuje reklamu a teleshopping do televizního vysílání na kanálech ČT1 a ČT24 a umisťuje reklamu na své webové stránky.
V rozporu s novelou zákona je vysílání reklamy, teleshoppingu a umisťování inzerce na webové stránky ČT i pro zadavatele této reklamy. Takové jednání veřejnoprávní televize proto ohrožuje i její inzertní klienty.
V neposlední řadě je to nekorektní i vůči divákům veřejnoprávní televize, protože ČT i nadále přerušuje své vysílání reklamou a teleshoppingem. Právě novela měla divákům přinést komfort, díky kterému již téměř týden nemělo být vysílání ČT1 a ČT24 přerušováno reklamními sděleními.
CET 21 věří, že RRTV situaci důsledně sleduje a v případě nutnosti uplatní své pravomoci regulátora televizního vysílání a všemi dostupnými prostředky se zasadí o nápravu vzniklé situace.