Hlavní navigace

Chytré technologie na sportovních akcích

[Tisková zpráva] Cisco prezentuje výsledky výzkumu IDC a představuje svou vizi inteligentních sítí Cisco Connected Sports

Sdílet

Praha, 1. prosince 2010 – Společnost Cisco zveřejnila výsledky výzkumu provedeného společností IDC (International Data Corporation), který analyzuje vliv smart technologií na průběh a ekonomický dopad sportovních akcí a nastiňuje možný vývoj v následujících letech. V dnešním globalizovaném světě hrají komunikační technologie nezastupitelnou roli prakticky ve všech oblastech. Jak ukazuje výzkum, nejinak je tomu i ve sportu, a to zejména při velkých mezinárodních sportovních akcích, jako bylo například nedávné Mistrovství světa ve fotbale pořádané v Jihoafrické republice. Společnost Cisco současně představila svou vizi budoucího vývoje smart technologií a jejich další adaptaci pro tento specifický segment trhu v podobě rodiny řešení Cisco Connected Sports. 

„Jako každý průmysl i ten sportovní neustále hledá nové cesty jak poskytnout zákazníkům něco nového, jak maximálně využít své investice a v neposlední řadě jak obstát na konkurenčním trhu. Řešení Cisco Connected Sports, vycházející ze současné strategie Cisco Smart Connected Communities, přinese nové možnosti zábavy a komunikace – propojí sportovní areály, týmy, hráče, fanoušky i daleko širší komunity zcela novými způsoby. Společnost Cisco si uvědomuje, že nastává nová éra sportu – zůstává jen na pořadatelích, jak využijí potenciál inteligentních sítí, my jim nabízíme platformu pro významné inovace,“ uvedl David Hsieh, viceprezident Emerging Technologies Marketing, Cisco. 

Složitost organizace velkých sportovních akcí se neustále zvyšuje, ať už  kvůli rostoucímu počtu fanoušků, geografickou vzdáleností jednotlivých areálů nebo tím, že od každé další akce se očekává více, a právě zde mohou dle IDC technologie inteligentních sítí výrazně pomoci organizátorům i návštěvníkům. Současně také podporují ekonomický efekt akcí zejména v rozvíjejících se ekonomikách. Hlavní přínosy nachází studie v rozšíření cílové skupiny diváků (snadnější přenosy, menší ekonomická náročnost pro sportovní komentátory apod.) a zefektivnění služeb a podpůrných procesů. To vše zvyšuje ziskovost sportovních akcí i jejich kvalitu a pochopitelně i snižuje jejich organizační náročnost.  

I když jsou inteligentní  sítě speciali­zované na sportovní akce ještě  v počátečních fázích vývoje, již dnes mohou pořadatelé využít základní prvky těchto technologií. Technologické společnosti, jako je Cisco, stále těsněji spolupracují přímo s pořadateli či vládami hostitelských států a pomáhají jim se strategickými investicemi do komunikační infrastruktury stejnou měrou, jakou reagují na jejich konkrétní požadavky. Jak zdůraznila analýza IDC, při budování nejen síťové infrastruktury spojené s velkými sportovními akcemi je nutné brát v potaz také její další využití po skončení sportovní události a celkovou udržitelnost (vliv na životní prostředí, ekonomiku a životní úroveň). Podle studie u těchto velkých projektů nejde jen o samotnou infrastrukturu, ale je potřeba vytvořit ucelenou strategii propojující všechny tyto vlivy s technologickou platformou. 

Podrobnosti a zjištění studie naleznete zde: http://newsro­om.cisco.com//dlls/2­010/ekits/IDC_Smar­t_Sports_White_Pa­per_September_2010­.pdf

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).