Londýn, VB/ Bratislava, Slovensko – 6. března 2006 — Společnost Cisco Systems, Inc., dnes ohlásila systém Cisco® Unified Communications, novou sadu produktů a aplikací pro přenos hlasu, dat a videa, která je navržena speciálně pro zefektivnění komunikace v podnicích všech velikostí. Zákazníkům umožní integrovat jejich komunikační systém do jejich IT infrastruktury a zjednodušit podnikové procesy tak, aby odpovídaly dnešním požadavkům na efektivní podnikání.
Systém Cisco Unified Communications, založený na architektuře SONA (Cisco Service-Oriented Network Architecture) ohlášené v prosinci 2005, je otevřená a rozšiřitelná platforma pro komunikaci v reálném čase, založená na dosažitelnosti, mobilitě a inteligentní informační síti. Systém využívá datovou výpočetní síť podniku jako platformu pro poskytování služeb a pomáhá lidem v podniku hned napoprvé použít správný komunikační prostředek tím, že jim poskytuje aktuální informace o dosažitelnosti a komunikačních preferencích ostatních zaměstnanců.
„Systém Cisco Unified Communications je první skutečný komunikační IP systém druhé generace, který neposkytuje pouze telefonní služby, ale nabízí mnohem bohatší komunikační prostředí bezproblémově integrující přenos hlasu, dat a videa do jednoho systému. Jde také o první nový systém Cisco, který je plně založen na architektuře Cisco Service-Oriented Network Architecture, ohlášené v prosinci 2005,“ řekl Charles Giancarlo, vedoucí vývoje společnosti Cisco Systems. „Cisco SONA rozšiřuje možnosti sítě pro optimalizaci aplikací, procesů a výpočetních zdrojů a poskytuje organizacím větší podnikatelské výhody. Systém Cisco Unified Communications, postavený na Cisco SONA, využívá inteligence sítě ke značnému zjednodušení každodenních problémů, které zaměstnanci firem musí řešit při komunikaci se spolupracovníky.“
Systém Cisco Unified Communications je založen na špičkovém portfoliu produktů Cisco pro IP komunikaci, které zahrnuje Cisco CallManager, Cisco Unity, Cisco MeetingPlace a Cisco IP Contact Center a které bylo nyní doplněno o další inovované produkty, aplikace, funkce a možnosti. Do systému Cisco Unified Communications nově přibyly produkty Cisco Unified Personal Communicator, Cisco Unified Presence Server a Customer Interaction Analyzer. Stávající zákazníci budou mít možnost upgradu existujících systémů, aby mohli využívat výhod, které nové možnosti přinášejí.
- Cisco Unified Personal Communicator zjednodušuje způsob, jakým zaměstnanci sdílejí informace a usnadňuje jejich komunikaci v reálném čase. Jeho uživatelsky přívětivé grafické uživatelské rozhraní GUI (Graphical User Interface) usnadňuje využívání mnoha dostupných komunikačních aplikací. Unified Personal Communicator zaceluje mezery mezi samostatnými aplikacemi v desktopu, telefonem a sítí. Pracovníci využívající dynamicky generované informace o dosažitelnosti svých kolegů mohou prohledávat existující adresáře, zjišťovat místo, kde se jednotliví kolegové nacházejí, a jedním kliknutím myší se s nimi spojovat hlasem a videem. Virtuální povaha IP sítí umožňuje přistupovat k těmto nástrojům bezpečně a odkudkoli i zaměstnancům, kteří jsou mimo podnik nebo na cestách.
- Cisco Unified Presence Server shromažďuje informace o dosažitelnosti každého uživatele – zda právě využívá nebo nevyužívá zařízení, jako je telefon, osobní počítač nebo videoterminál. Pomocí těchto informací mohou aplikace, jako jsou Cisco Unified Personal Communicator a Cisco Unified CallManager, spojovat uživatele s jejich kolegy efektivněji tím, že určí nejvhodnější způsob komunikace. Cisco Unified Presence Server shromažďuje informace o dosažitelnosti ze sítě a také z Cisco Unified CallManageru a ze zařízení od jiných firem využívajících protokol SIP a jeho rozšíření SIMPLE (SIP for Instant Messaging and Presence Leveraging Extensions), a poté tyto informace rozesílá na IP telefony Cisco Unified IP Phone, do Cisco Personal Communicatoru a službám a aplikacím jiných firem, jako jsou IBM Lotus Sametime a Microsoft Live Communications Server (LCS) 2005.
Dalšími nové rysy systému Cisco Unified Communications:
- Cisco Unified CallManager 5.0, Cisco Unified CallManager Express 3.4 a Survivable Remote Site Telephony (SRST) 3.4 nyní nativně podporují protokol SIP, což otevírá celý systém rostoucí vývojářské komunitě zaměřené na tento standard, ale zároveň zachovává současnou bezpečnost a pružnost. Nový program SIP Verified poskytuje ověřování interoperability koncových SIP zařízení pro přenos hlasu, dat a videa. Zveřejněn byl i počáteční seznam dodavatelů, jejichž produkty prošly tímto testováním.
- Cisco Unified CallManager 5.0 je nyní k dispozici v různých provozních modelech podle preferencí zákazníků a obchodních partnerů. K dispozici je nyní i nová verze appliance modelu založená na Linuxu a uvedení verze založené na existujícím otevřeném operačním systému je plánováno během následujících 12 měsíců.
„Miercom vyzkoušel a prověřil klíčové komponenty celého systému Cisco Unified Communications a po jeho prohlídce v činnosti věříme, že Cisco předběhlo svou konkurenci v mnoha směrech,“ řekl Ed Mier, šéf společnosti Miercom. „Nativní implementace protokolu SIP, která je interoperabilní s protokolem SCCP (Skinny Call Control Protocol), pomůže zákazníkům ochránit investice do jejich systému, takže ho mohou přizpůsobit tak rychle, jak to standardy umožní.“
Cisco pokračuje ve spojování jednotlivých komunikačních ostrovů s novátorskými řešeními vybudovanými na podnikových sítích Wi-Fi (802.11) a veřejných sítích GSM. Ve spolupráci s vedoucími dodavateli handsetů, jako jsou Nokia a RIM, přinese Cisco brzy na trh řešení s jednopásmovými a duálními smartphony, které umožní zvýšit produktivitu mobilních pracovníků firem v kanceláři i v terénu. Tato samostatná zařízení umožní uživatelům zjednodušit komunikaci a společnostem pomohou udržet náklady v rozumné míře bez ztráty výkonnosti.
Mezi významnými evropskými organizacemi, které zkušejí systém Cisco Unified Communications, jsou T-Systems, divize Deutsche Telekomu pro podnikové zákazníky a globální systémový integrátor Getronics.
„T-Systems a Cisco sdílejí společný názor na to, jak může konvergence a sjednocená komunikace zlepšit spolupráci a efektivitu všech podniků od malých a středních firem po velké multinárodní organizace,“ řekl Hendrik Otten, viceprezident T-Systems pro Customer Based IP Voice. „Spolupracujeme nyní s Ciscem na využití výhod platformy Unified Communications a chceme přidat nové služby do našeho portfolia Octopus.“
Getronics zavedl Cisco Unified CallManager a Cisco Unified Contact Center do své sítě více než 8000 uživatelů telefonů Cisco IP Phone a 500 operátorů call centra. Gail Anderson Lavender, viceprezidentka Getronics pro globální aliance uvedla: „Řešení uvedená společnosti Cisco povznesou konvergenci podnikové komunikace na novou úroveň a umožní firmě Getronics a jejím zákazníkům takové zefektivnění komunikace, které bude mít přímý vliv na naše hospodářské výsledky. Z našich prvních zkoušek systému Cisco Unified Communications a nového servisního modelu Cisco Lifecycle Services vidíme zřetelně cestu vedoucí k přechodu na novou technologii, která přinese větší návratnost investic do infrastruktury naší i našich zákazníků.“
Společnost Cisco a její partneři poskytují servis po celou doby životnosti systému Cisco Unified Communications tak, aby umožnili jeho bezproblémový provoz a správu. Nové služby Cisco Operate Services pro Unified Communications kombinují služby technické podpory, jako jsou výměna serveru, aktualizace aplikačního softwaru a řešení softwarových problémů do jedné služby, která pokrývá celý systém. Pro zajištění správného provozu nabízí Cisco také balík služeb pro plánování a návrh a optimalizační služby v jednom balíku, který lze snadno objednat.
Cisco také uvedlo mnoho nových telefonů a aktualizací existujících aplikací. Více informací o systému Cisco Unified Communications naleznete na www.cisco.com/go/unified.