Computer Press ohlašuje hospodářské výsledky za první pololetí roku 2004

[Tisková zpráva]

Sdílet

Computer Press ohlašuje hospodářské výsledky za první pololetí roku 2004

Brno, 24. 8. 2004 – Computer Press, a.s., přední domácí odborný vydavatel a internetový retailer, ohlašuje meziroční navýšení tržeb i zisku o 45 %. Konsolidované tržby skupiny dosáhly 290,388 mil. Kč (v roce 2003 za stejné období 200,229 mil. Kč), a zisk dle EBITDA částky 25,064 mil. Kč (v roce 2003 za stejné období 17,307 mil. Kč). Společnost tak dosáhla historicky nejlepších výsledků pro první dva kvartály, a to jak v obratu, tak i v zisku; dařilo se jí navíc zrychlit tempo růstu v obratu i zisku oproti prvnímu čtvrtletí. Nejrychlejšího růstu dosahuje setrvale dceřiná společnost InternetShops, a.s., které se rovněž podařilo akcelerovat růst z prvního kvartálu – dosahuje tak meziroční růstové hodnoty 182,1 %!

Výsledky komentuje Jiří Hlavenka, předseda představenstva firmy: „V dobrých výsledcích pokračují jak vydavatelské, tak internetové části našeho podnikání. I v druhém kvartálu se držíme rozpočtovaných hodnot a i ve výhledu pro další dvě čtvrtletí letošního roku jsme optimističtí. Kromě splnění finančních ukazatelů jsme dosáhli několika výrazných podnikatelských úspěchů, které nás velmi těší: – i přes to, že celkový trh stagnuje, dosahujeme vysokého meziročního nárůstu v inzertním trhu; podíl Computer Pressu ve sledovaném segmentu dosahuje 30% (loni ve stejném období 26%), přičemž podíl obou hlavních konkurentů již klesl pod 20% – časopisy Computer Pressu dosáhly za 2. čtvrtletí růstových ukazatelů čtenosti: Computer je na prvním místě mezi všemi počítačovými časopisy (čtenost 125 000), necelý rok mladý časopis Jak na počítač se čteností 65 000 již předstihl magazíny vycházející bezmála deset let. Úspěch ve vzrůstu čtenosti (+10 000 nových čtenářů) je podtržen tím, že hlavní konkurenční časopisy naopak silně ztratily (-99 000 čtenářů).

– knižní vydavatelství za první pololetí vydalo 140 zcela nových publikací a přes 100 reprintů a nových vydání; tato čísla nás staví do pozice největšího českého knižního vydavatele vůbec.

– v oblasti internetového obchodu jsme úspěšně uvedli na trh druhou generaci našeho obchodu s bílou technikou a spotřební elektronikou – Electrohall.cz. Rychle rostoucí obrat obchodu zejména bezkonkurenční nabídce služeb zákazníkům ukazuje, že zákazníci v ČR právě tento druh služeb potřebovali.

Skupinu Computer Press, a.s. tvoří následující společnosti: mateřská společnost Computer Press, a.s., aktivní v oblasti knižní a časopisecké produkce včetně internetových médií, dále společnost InternetShops, a.s. a její dceřiná společnost Cybex Distribution s.r.o., aktivní v oblasti internetového retailu, dále společnost CP Online, a.s., disponující širokým portfoliem internetových služeb a konečně společnosti Computer Press, s.r.o. (Bratislava), a CP Internet s.r.o., (Bratislava) obchodující s produkty a službami mateřských firem ve Slovenské republice.

Uváděné hospodářské výsledky jsou plně konsolidované za celou skupinu . Pro více informací a komentáře kontaktujte:

Jiří Hlavenka

předseda představenstva a výkonný ředitel
Computer Press, a.s.
Tel.: +420 546 122 111
E-mail: jiri.hlavenka@cpres­s.cz

Hana Fraňková (Langerová)
marketing
Computer Press, a.s.
Tel.: +420 225 273 930 – 3
E-mail: hana.frankova@cpres­s.cz

Informace o společnosti Computer Press, a. s., lze najít na webové adrese www.cpress.cz

O společnosti Computer Press, a. s.

Computer Press, a. s., je předním českým mediálním domem, působícím v oblasti Internetu, časopisecké a knižní produkce. Posláním společnosti je přinášet svým zákazníkům kvalitní a hodnověrné informace a služby s nimi spojené, potřebné pro jejich vzdělávání, profesi, profesní rozvoj nebo i soukromý život, a přispívat tak k lepší kvalitě práce i života u nás.

Tiskové zprávy společnosti Computer Press, a. s., najdete na www.cpress.cz/zpra­vy.

Loga společnosti najdete na www.cpress.cz/lo­ga.asp

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).