Praha 18. listopadu 2006 – Unikátní pořad ČR : SR Test národa 2006 dosáhl v Čechách i na Slovensku rekordní sledovanosti a pátek 17. listopadu se tak z hlediska dosažených čísel stal na obou televizích zatím nejúspěšnějším dnem od začátku roku. Na TV Nova včera Test národa sledovalo rekordních 2 372 000 diváků, tedy 27,7 % populace starší 15 let (v kategorii nad 12 let to bylo 2 479 000 diváků). V tu dobu to znamenalo 64,21 % všech, kteří měli zapnutý televizor. Velmi podobných čísel včera dosáhla i TV Markíza, na kterou se dívalo 2 100 000 Slováků starších 12 let (hlavní cílová skupina SR), což znamená rating 28 % a podíl na sledovanosti 64,8 %.
Už počtvrté měl český národ možnost zúčastnit se tohoto unikátního testování. Jako první se na jaře 2003 testovalo IQ, na podzim 2003 paměť a v květnu 2004 pak v Já & Ty Testu národa partnerské vztahy. Tentokrát se testovaly vědomosti a poprvé v České i Slovenské republice zároveň.
Sedm skupin ve studiu (učitelé, maturanti, policisté, blondýny, školníci, řemeslníci a celebrity), uživatelé internetu, přihlášení po SMS a diváci u televizních obrazovek odpovídali na 50 otázek z pěti oblastí (literatura, zeměpis, dějepis, přírodní vědy a umění). Z vítězství a lepších vědomostí se nakonec radovali obyvatelé Slovenské republiky, kterým byl naměřen vědomostní kvocient 104 bodů, zatímco Čechům o 4 méně.
A jak jsme na tom s vědomostmi?
Dle pohlaví: Muži i ženy – shodný vědomostní kvocient 100 bodů, známka 3
Nejlepší skupina ve studiu: Učitelé s vědomostním kvocientem 130 bodů, známka 1
Nejlepší výsledek na internetu: Lenka Vyhnánková (ČR) – vědomostní kvocient 153 bodů, známka 1*
Nejlepší celebrita ve studiu Milan Markovič (SR) – vědomostní kvocient 127 bodů, známka 1
Nejlepší soutěžící ve studiu: Pavel Vašíček (učitel, ČR) – vědomostní kvocient 147 bodů, 1*
Detailní výsledky jsou k dispozici na www.testnaroda.eu
Do Testu národa se po internetu zaregistrovalo 33 895 uživatelů z Čech i Slovenska. Mobilní telefon pro účast v testu pak použilo dalších 47 864 diváků z obou zemí.