V souladu se svým posláním televize veřejné služby podporuje Česká televize kulturní a veřejně prospěšné aktivity různými způsoby. V první řadě se na tato témata zaměřuje ve své programové nabídce. Jednou ze základních forem systematické podpory neziskového sektoru je však průběžné poskytování prostoru pro vysílání osvětových a sbírkových spotových kampaní v programovém schématu ČT. Časy pro uplatnění nekomerčních spotů uvolňuje ČT v rámci vysílacích časů tzv. self promotion ČT – časů určených na propagaci vlastních pořadů.
Celkem bylo v roce 2010 podpořeno 47 projektů v celostátním vysílání (14 charitativních a 33 kulturních projektů) a 12 kulturních projektů v regionálním vysílání TS Brno a TS Ostrava. Celkový počet uvedení na ČT1 a ČT2 v celostátním i regionálním vysílání byl 2 180 spotů. Vysílání spotů probíhalo také na zpravodajské stanici ČT24, kde bylo za rok 2010 odvysíláno celkem 3 698 spotů. Na všech uvedených programech bylo vloni odvysíláno celkem 5 878 spotů, tj. více než 48 hodin vysílání za rok. Počet projektů neziskových organizací přijatých do celostátního vysílání byl stejný jako v roce 2009, nepatrně se snížil počet projektů přijatých do regionálního vysílání v TS Brno a TS Ostrava. Oproti roku 2009 byl však i přesto počet nasazení spotů vyšší, a to především na okruhu ČT24.
V roce 2010 byla v rámci vysílání spotů podpořena kromě jiných také Skutečná pomoc, veřejná sbírka Člověka v tísni, o.p.s., z jejíhož výtěžku jsou v chudých zemích Afriky a Asie budovány zdroje pitné vody, stavěny školy a nemocnice a podporováni drobní rolníci. Součástí kampaně byl sbírkový spot Skutečný dárek, který ČT vysílala od listopadu do prosince. Na sbírku Skutečná pomoc přispívala veřejnost nákupem certifikátu Skutečný dárek, který byl vždy stoprocentně využit ve čtyřech hlavních programech pomoci: voda, školy, obživa a zdraví. Díky tomuto projektu společnost Člověk v tísni v roce 2010 zakoupila například 634 koz, 167 ovcí, 85 krav, 6 422 kuřat, 45 363 stromů, 240 kanystrů na vodu, léky na záchranu životů desítek žen při porodu, vybavení do několika škol, materiál na stavbu studní. Celkem tak veřejnost za minulý rok pořídila lidem v nejchudších zemích světa dary v hodnotě devět a půl milionu korun.
Také v letošním roce mohou na webových stránkách mediálního partnerství České televize jejich návštěvníci ohodnotit, jak se jim líbí jednotlivé spoty charitativních a kulturních projektů, které si mohou přehrát v ivysílání: www.ceskatelevize.cz/ct/partneri, www.ceskatelevize.cz/ivysilani