Čtenáři věří reklamě na iDNES
Více než polovina čtenářů iDNES po zhlédnutí reklamního banneru navštíví internetové stránky inzerenta.
Praha, 12. září 2005 – Celkem 80 % čtenářů iDNES je přesvědčeno, že na tomto zpravodajském portále inzerují své produkty pouze seriózní a důvěryhodné společnosti. Vyplývá to z komplexního výzkumu realizovaného nezávislou společností pro výkum trhu Markent, s.r.o. v červenci letošního roku.
Výzkum byl koncipován jako copytest, jehož hlavním cílem bylo popsat základní aspekty působení reklamy na čtenáře iDNES. Mezi klíčové parametry tohoto typu výzkumu patří spontánní a dotazovaná znalost konkrétních reklam. Sběr dat byl organizován metodou hall-test na vzorku předem vybraných respondentů navštěvujících iDNES minimálně jedenkrát týdně.
Výsledky copytestu, prvního v ČR zaměřeného na internetovou reklamu, zcela jednoznačně definují přínosy reklamních kampaní na iDNES pro jejich zadavatele.
Firmy, které inzerují na iDNES, jsou seriózní
80 % čtenářů iDNES ví, že firmy, které propagují své produkty na www.idnes.cz, jsou seriózní, a že reklamě na iDNES mohou věřit.
„Toto je velmi důležité sdělení pro současné i potenciální inzerenty. Pokud jsou čtenáři obecně přesvědčeni o serióznosti nabídek, má inzerující firma již při startu své reklamní kampaně značnou konkurenční výhodu,“ uvádí Jiří Otevřel, vedoucí obchodního oddělení iDNES.
Užitečnost iDNES při nákupu
Jak dokládá následující graf, reklama, kterou vidí lidé na iDNES, jim pomáhá při rozhodování o nákupu produktů. Na otázku Pomohly vám informace z reklamy na iDNES při rozhodování o nákupu? odpovědělo 63 % čtenářů kladně.
Kroky na základě reklamy
Více než polovina čtenářů po zhlédnutí banneru na iDNES navštíví internetové stránky inzerenta, čtvrtina čtenářů si na základě reklamy na iDNES zakoupí propagovaný produkt či objedná službu.
„Uvědomím-li si jako zadavatel reklamní kampaně, že při denní návštěvnosti iDNES více než 250 000 čtenářů mohu denně polovinu z nich prostřednictvím bannerů přivést na své internetové stránky a ve čtvrtině z nich podnítit zájem o koupi výrobku, je podle mého názoru naprosto jednoznačné, že iDNES nemohu ze svého media mixu v žádném případě vynechat,“ shrnuje Jiří Otevřel.
O mediální skupině MAFRA:
Mediální skupina MAFRA sdružuje pod svou střechou produkty ze všech oblastí mediálního trhu. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Zpravodajské portfolio doplňuje nejdůvěryhodnější zpravodajský portál iDNES. Do skupiny patří i dvě pražská rádia – Expresradio 90,3 FM a Rádio Classic FM, hudebně-společenský časopis Filter a hudební televize Óčko.
V případě zájmu o další informace kontaktujte, prosím:
Renatu Fiedlerovou, marketing iDNES
tel. 22506 3723, renata.fiedlerova@idnes.cz
MAFRA, a.s., Anděl Media Centrum, Karla Engliše 519/11, Praha 5
Všechna tisková sdělení najdete na http://info.idnes.cz.