Děti budou vymýšlet a psát její příběh a přes internet se o něj vždy podělí s dětmi v ostatních zemích. Příběh cestující ovečky si klade za cíl rozšířit u dětí znalost jiných kultur a podpořit internetové vzdělávání již u těch nejmladších.
Ovečka Daisy „cestuje“ postupně na Slovensko a do Německa a děti společně vymýšlejí a následně pomocí e-mailu posílají ilustrované epizody příběhu o ovečce dětem do ostatních mateřských škol. Během čtyř týdnů se tak děti prostřednictvím těchto příběhů dozvědí o zvycích a kultuře v partnerských zemích a na oplátku přispějí vlastními postřehy a obrázky. Jednou týdně probíhá díky webové kameře online komunikace všech dětí v reálném čase, v jejímž průběhu se děti učí například oblíbenou píseň či říkanku svých kamarádů z Německa či ze Slovenska.
„Travelling Toy Story dává dětem příležitost uplatnit svou fantazii a kreativitu a zároveň jim umožňuje nahlédnout do každodenního života dětí v jiných zemích. Děti si rády vymýšlejí příběhy a ve spojení s internetem a webovou kamerou je to pro ně ještě zajímavější. Kromě toho mají učitelé jedinečnou příležitost podělit se o své výukové metody a zkušenosti s kolegy z jiných zemí a děti si mohou procvičit anglická slovíčka a naučit se některá nová,“ říká Marcela Šiplová, ředitelka 38. mateřské školy v Plzni.
Travelling Toy Story posiluje partnerskou spolupráci mezi školkami zapojenými v programu KidSmart Early Learning Programme po celé Evropě i mimo ni. Umožňuje učitelům v těchto předškolních zařízeních sdílet s ostatními zeměmi osvědčené metody, jak nejlépe začlenit informační a komunikační technologie do předškolní výuky. Je tak dobrým příkladem „chytřejšího vzdělávání“.
“To, jak se děti naučí pracovat s informacemi, pro ně bude zásadní. Informační technologie nás provázejí na každém kroku, proto by se měly začlenit už do nejnižšího stupně našeho vzdělávacího systému. Travelling Toy Story nabízí novou a zábavnou cestu využití chytrých technologií pro nejmenší žáčky a pomocí dětské představivosti pomáhá prezentovat aspekty různých kultur v Evropě,” říká Aleš Bartůněk, generální ředitel IBM Česká republika.
Společnost IBM od roku 2000 věnovala více než 42 000 jednotek KidSmart Young Explorer mateřským školám v 60 zemích Evropy, Blízkého východu a Afriky, na kterých může pracovat více než 10 miliónů dětí. Kromě toho bylo vyškoleno více než 100 000 učitelů v metodách výuky s použitím ICT prostřednictvím partnerství IBM s ministerstvy školství. Program IBM KidSmart Early Learning Programme nadále hraje důležitou roli v podpoře inovativních vzdělávacích aktivit a širší řady výukových metod v předškolním vzdělávání.
38. mateřská škola v Plzni je jednou ze 195 předškolních zařízení v České republice, která se od 2002 účastní programu IBM KidSmart Early Learning Programme. V letošním roce k nim přibude dalších 77.