Největší potenciál pro další reklamu má podle letošního výzkumu místo prodeje. „Stejně jako loni si více než třetina populace myslí, že by se mohlo konat více ochutnávek a prezentací v místě prodeje, a příliš by jim nevadilo, kdyby přibylo upoutávek v regálech a na pultech,“ uvedla společnost Factum Invenio, podle které lidé nemají námitky ani proti reklamním obrazovkám v obchodech.
Ki-Wi Digital, jež se zabývá digital signage, připravilo řešení pro retailové společnosti, které uvažují o využití digitálních obrazovek pro propagační, informační i merchandisingové účely ve svých prodejnách.
Jak to vlastně funguje? Například společnost Tescoma s.r.o., česká špička ve vývoji, designu a prodeji značkových kuchyňských potřeb, zatraktivnila v roce 2010 interiér prodejních center Tescoma pomocí digitálních obrazovek. Tato nová koncepce prodejen a nový styl prezentace napomohl Tescomě zpříjemnit nákupní zážitek svým zákazníkům. Jak uvedl Michal Robek, ředitel IT Tescomy, nasazením multimediálních Ki-Wi přehrávačů do obchodních center Tescoma získala jedinečnou možnost neotřelým způsobem prezentovat funkčnost nových produktů Tescoma pomocí krátkých videozáznamů a zdůrazňovat akční nabídky pomocí obrázkových slideshow.
Pracovník Tescomy může například ze zlínského sídla zasílat na jednotlivé digitální obrazovky rozmístěné v prodejnách po celé ČR i zahraničí aktuální a cílené informace o zboží či akční nabídky a slevy, případně i prezentovat ukázky používání kuchyňských potřeb v praxi, to vše pomocí Ki-Wi aplikace, která nepřetržitě komunikuje s digitálními obrazovkami a slouží pro okamžitou a jednoduchou správu digitálního obsahu. Pan Robek se na adresu efektu digitálních panelů v jejich prodejnách vyjádřil pozitivně: “Již několik prvních měsíců provozu ukázalo úspěšnost nasazení systému v podobě kladných reakcí zákazníků.“
Další retailovou společností, která vytváří nový koncept svých prodejen, je Euromedia Group, lídr na knižním trhu v ČR. Pro zkvalitnění merchandisingu instalovala digitální obrazovky ve svých prodejnách v Galerii Harfa v Praze a v OC Forum v Liberci. I v tomto roce hodlá pokračovat ve vylepšování svých prodejen.
Ki-Wi Digital bude nabízet od května 2011 také interaktivní zařízení, kdy své digitální obrazovky dokáže “vyzbrojit” čtečkou čárových kódů, a digitální panel tak slouží nejen pro informační a komerční sdělení, ale umožňuje nakupujícímu po přiložení čárového kódu vystaveného zboží ke čtečce zhlédnout, jak se tento produkt používá. Tento způsob interakce a edukace sblíží zákazníka s produktem a prodejci napoví, o co návštěvník prodejny jeví zájem, a usnadní mu následnou argumentaci.
Retailové společnosti si začínají čím dál více uvědomovat, že za prodejností jejich zboží nestojí pouze kvalita sortimentu a cena, ale i prostředí, ve kterém se nakupující pohybuje. Dobře použitá digital signage v retailu umožní firmám aktivně a cíleně oslovovat své zákazníky pomocí aktuálních informací a promo nabídek, ale také interaktivních videoukázek.
Společnost Ki-Wi Digital s.r.o. je český technologický „start-up“ specializující se na komplexní řešení v oblasti Digital Signage – reklamních a informačních digitálních panelů. Ki-Wi Digital vyvinulo a nadále rozvíjí online ovládací aplikaci pro dálkovou správu digitálních panelů a řízení zobrazovaného obsahu. Řešení od Ki-Wi Digital je vhodné pro retail, reklamní agentury, města i obce a další soukromé i státní organizace.