Digitální vysílání Českého Telecomu v Praze i v Brně

[Tisková zpráva] (Praha 12. října 2005) - Český Telecom experimentálně vysílá digitální televizní signál v Praze a jako první operátor i v Brně.

Sdílet

První interaktivní aplikace spustil ČESKÝ TELECOM v rámci svého digitálního vysílání (programový průvodce, hlasování, informační zprávy a další). V rámci experimentálního vysílání ČESKÝ TELECOM nabízí šíření pozemního digitálního televizního signálu ze čtyř vysílačů v Praze. Zároveň jako první operátor digitálně vysílá i ze dvou vysílačů v Brně.

Rychlý postup při zahájení vysílání DVB-T a zprovoznění prvních interaktivních aplikací jasně demonstruje naše schopnosti a možnosti v oblasti šíření signálu digitální televize. Zároveň je dokladem našeho jasného podnikatelského záměru a odhodlání vstoupit razantně na tento trh, říká Gabriel Berdár, předseda představenstva a generální ředitel.

V rámci experimentálního vysílání nabízí digitální televize programy České televize ČT1 a ČT2. V Brně je vysíláno také jihomoravské regionální vysílání ČT1 a ČT2. Kromě televizních programů je možné přijímat i některé rozhlasové stanice, Český rozhlas 1 – Radiožurnál, Český rozhlas 2 – Praha, Český rozhlas 3 – Vltava, Český rozhlas – Regina, rádio Blaník a rádio Country. V Brně Český rozhlas 1, 2, 3, ČRo – Brno a rádio Blaník.

ČESKÝ TELECOM získal již příslušnou licenci a povolení k šíření digitálního signálu na sadě zkoordinovaných kmitočtů i pro komerční vysílání, a tak po ukončení experimentálního vysílání zahájí výstavbu vysílačů, které v první etapě pokryjí televizním digitálním signálem oblasti Prahy, Brna, Českých Budějovic, Plzně, Karlových Varů, Ústí nad Labem, Liberce, Hradce Králové, Pardubic, Olomouce a jejich blízké okolí. Na základě závěrů mezinárodní konference ke koordinaci kmitočtů v roce 2006 pak dojde i k celorepubli­kovému pokrytí.

Mezi největší výhody digitální televize patří vynikající kvalita obrazu a zvuku, větší počet kanálů a ve spojení se službami ČESKÉHO TELECOMU především interaktivní aktivity, jako je například on-line sázení, hlasování, video na požádání, hry, chat, interaktivní reklama, e-mail, SMS a možnost mobilního příjmu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).