Hlavní navigace

E-business Forum: Je nejvyšší čas vstoupit do internetového obchodování

[Tisková zpráva] Praha, 29. března 2006 – V pražském BB Centru se uskutečnil první diskusní večer z cyklu E business Forum, který pořádají Asociace pro elektronickou komerci a TUESDAY Business Network. O konkurenci internetových obchodů a kamenných prodejen diskutovali Pavel Sláma z Datart International, Jiří Řízek z Electro World, Ondřej Fryc z Internet Mall a Josef Suchánek z InternetShops.

Sdílet

V úvodu E-business Fora porovnali vystupující kamenné prodejny s internetovými. Všichni se shodli, že ačkoliv internetový prodej představuje nyní jen 2 % celého trhu (v oblasti elektroniky 10 %), bylo by chybou jej podcenit. „Je nejvyšší čas vstoupit na internet. Pokud to neuděláme včas, vezme si ‚koláč‘ někdo jiný,“ řekl Jiří Řízek, generální ředitel Electro World, který internetový obchod teprve chystá.

O poznání tvrdší diskuse se vedla kolem cen na internetu a v prodejnách. „Neplatí dogma, že internet musí být levnější. Více než třetinu výrobků umíme prodávat levněji,“ tvrdil Jiří Řízek. „Kamenné prodejny umí pružněji pracovat s cenami než internetové. Každý den si děláme srovnání s konkurencí, takže můžeme okamžitě reagovat,“ dodal Pavel Sláma, výkonný ředitel Datartu, který internetový prodej spustil v prosinci 2005. Za internetové obchody kontroval předseda představenstva Internet Mall Ondřej Fryc: „O tom, kdo má pravdu, stejně rozhodne zákazník. Všichni hrajeme na jednom hřišti, ceny se postupně srovnají.“

Závěrečná část se zaměřila na budoucnost obchodu. „Internet se bude tlačit do oblastí, které si dnes nedokážeme představit. Například nákup léků přes internet bude během pár let běžnou záležitostí,“ řekl Josef Suchánek, generální ředitel InternetShops. Všichni se však shodli, že kamenné prodejny mají velký význam i pro internet. „Zákazníci chtějí více jistoty,“ dodal Ondřej Fryc.

E-business Forum podporují společnost Logos (www.logos.cz), časopis BIZ (www.casopis.biz) a Ministerstvo informatiky ČR (www.micr.cz).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).