E-knihy 2011: vyrovnaný souboj s tradičními papírovými nosiči

[Tisková zpráva] (Praha, 4. 2. 2011) – „Když kniha, tak tištěná!“ Tak se dají shrnout výsledky online průzkumu E-knihy v e-světě, který zkraje roku uspořádal knihkupecký řetězec Kanzelsberger.

Sdílet

„Asi nijak nepřekvapí, že sedmapadesát procent dotázaných potvrdilo, že právě konzervatismus podle nich brání rozvoji elektronických knih,“ potvrzuje Zdeněk Fekar, šéf marketingu knihkupectví. Dalších 32 procent lidí jako překážku expanze e-knih uvádí nedostatečnou nabídku, pro 28 procent respondentů je problémem vysoká cena čteček a pro 15 procent účastníků šetření vysoká cena samotných e-knih. 

Přesto jde o trend, kterému se nejspíš ani česká knižní branže nevyhne. „Už nyní  deset procent respondentů e-knihy nakupuje, dalších jedenapadesát procent nákup plánuje,“ uvádí Fekar s odvoláním na uskutečněný průzkum. Čtyři z deseti dotázaných uvedli, že o nákup elektronických knih zájem nemají. 

V segmentu e-knih mají lidé  nejvíce zájem o beletrii (61 %), jazykové slovníky a učebnice (36 %) a časopisy a noviny (35 %). Slabou třetinu (31 %) lidí zajímá jiná odborná literatura, čtvrtina respondentů by nakupovala průvodce a mapy, shodně po deseti procentech lidí uvedlo zájem o počítačovou literaturu a o jiné učebnice a jen necelých šest procent respondentů mělo zájem o ekonomickou literaturu. 

Osm procent účastníků průzkumu už vlastní nějakou čtečku e-knih, dalších 46 procent si ji plánuje pořídit. Pětačtyřicet procent dotázaných uvedlo, že o ni nemá zájem. „Sedmdesát procent z těch, kteří uvedli konkrétní značku, vlastní nebo si plánuje pořídit čtečku Kindle od Amazonu,“ upřesňuje Zdeněk Fekar. 

Podle průzkumu už běžně  nakupuje knihy online 71 % lidí. 

Průzkum probíhal od 18. do 27. ledna prostřednictvím serveru vyplňto.cz; k účastni v anketě knihkupectví pozvalo téměř deset tisíc členů svého věrnostního programu a také fanoušky prostřednictvím facebooku. „Šetření se celkem zúčastnilo 465 respondentů. I když nejde o reprezentativní průzkum, jeho výsledky mají dostatečnou vypovídací hodnotu,“ míní Zdeněk Fekar. 

Firma Kanzelsberger byla založena v roce 1990. Se svými čtyřiceti prodejnami v osmadvaceti městech je největším celonárodním knihkupeckým ře­tězcem. Věrnostní program pro stálé zákazníky knihkupectví najdete na adrese www.klub-kanzelsberger.cz, firma je také aktivní na sociálních sítích: www.facebook.com/kni­hy.kanzelsber­ger a www.twitter.com/kan­zelsberger.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).