Email Response Index (ERI) – Bankovní domy v České republice
Praha, 11. října 2004 – Druhá vlna studie mapující úroveň 14 českých bank v rámci emailové komunikace se svými zákazníky
United Interactive představuje další z edice reportů využívající Email Response Index (ERI). Email Response Index poskytuje relevantní informaci o tom, jak zodpovědně jednotlivé subjekty přistupují v rámci svých zákaznických center k problematice emailové komunikace se svými současnými či potenciálními zákazníky. Výsledný index je kombinací informací o tom, zda-li testovaný subjekt reagoval na emailové dotazy, jaká byla rychlost reakce a jaká byla kvalita odpovědi. Maximální hodnota Email Response Indexu se rovná 100.
Podruhé v roce 2004 byl podroben Email Response Indexu BANKOVNÍ sektor.
Sběr dat probíhal v září 2004 (první pak v lednu letošního roku), přičemž bylo testováno 14 bankovních domů v České republice.
Hlavní zjištění k sektoru BANK:
průměrný ERI pro bankovní sektor v České republice dosáhl v září hodnoty 79,3. Oproti první vlně výzkumu došlo k mírnému zhoršení o 1,5 indexového bodu (ERI únor 2004 = 80,8).
nejvyšší Email Response Index získala eBanka (ERI=97,1), která se tak se svým výsledkem zařadila na pozici nejlépe komunikující společnosti prostřednictvím emailu v rámci všech do této doby realizovaných ERI studií
Na druhé příčce skočila s hodnotou ERI=95,4 Živnostenská banka, třetí příčku pak obsadila Komerční banka s ERI=93,3
naopak, mezi nejslabší subjekty patří BAWAG Bank (dříve Interbanka) s ERI=47,1 a GE Capital, která nedokázala reagovat ani na jeden z adresovaných dotazů
celkově došlo v konfrontaci s první vlnou výzkumu ke zlepšení indexu u 10ti bank, třem finančním subjektům naopak ERI kleslo
na všech 7 dotazů do 48 hodin od jejich odeslání opověděla pouze eBanka a Živnostenská banka
na dotaz adresovaný v anglickém jazyce odpověděly opět všechny testované bankovní domy – kromě zmiňované GE Capital
Pořadí
Název společnosti
ERI Index SCORE
1.
eBanka
97,1
2.
Živnostenská banka
95,4
3.
Komerční banka
93,3
4.
Volksbank
91,6
5.
HVB
90,3
6.
Raiffeisenbank
89,5
7.
Citibank
87,4
8.
ING
87,4
9.
Česká spořitelna
86,6
10.
ČSOB
85,7
11.
Dresden bank
85,7
12.
Commerzbank
73,9
13.
BAWAG Bank
47,1
14.
GE Capital
00,0
TOTAL ERI BANK průměr
79,3
„Stejně jako v případě českých telekomunikačních společností, i bankovní sektor dokázal využít výsledky první vlny výzkumu ke zlepšení, ke kterému v rámci aktuálních výsledků došlo u téměř všech testovaných bankovních subjektů. Nicméně, teprve následující vlny potvrdí nebo vyvrátí reálnou emailovou komunikační zručnost všech testovaných společností.“, komentuje výsledky studie Martin Hošek z United Interactive.
Informace o United Interactive
United Interactive je subjektem provádějícím průzkum a poskytující poradenské služby v interaktivním prostředí s využitím svých výzkumných nástrojů, ale i ostatních výzkumných technik. United Interactive disponuje týmem s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti on-line služeb, interaktivním marketingem, službami podnikové on-line infrastruktury a svým klientům pomáhá nejen v budování vztahů ke svým zákazníkům s využitím internetu.
Kontaktní údaje:
United Interactive
Národní 11
110 00 Praha 1
MgA. Martin Hošek, M.B.A.
Tel., Fax.: 222 075 420
602 689 976
Email: hosek@unitedinteractive.cz
WWW: www.unitedinteractive.cz