ePhone – IP telefon v Outlooku
ČESKÝ TELECOM na veletrhu Invex 2005 představil službu internetové telefonie pro firmy – ePhone. Služba ePhone integruje veškerou hlasovou komunikaci ve firmě do aplikace Microsoft Outlook 2003. Umožňuje použít Outlook nejen pro mailovou korespondenci, ale také pro telefonování. Jde o komplexní řešení, vyvinuté ve spolupráci se společnostmi Microsoft a media-streams.com.
Služba ePhone je určená pro zákazníky z řad středně velkých firem a korporací. Vhodná je také v prostředí firmy s více pobočkami, protože umožňuje kompletní integraci hlasových i datových sítí. Služba ePhone se integruje do prostředí Microsoft Exchange, ale je možné ji provozovat i bez tohoto serveru.
Díky ePhone mohou firmy snížit náklady na hlasové služby. Hovory mezi jednotlivými uživateli v síti zákazníka jsou s minimálním zpoplatněním a telefonie se stává součástí IT infrastruktury. IT manažeři a administrátoři také ocení nízké nároky samotnou instalaci a minimální potřeby podpory a údržby systému a bezpečnost díky distribuované architektuře. Vedení firem pak uvítá zvýšení produktivity zaměstnanců díky evidenci telefonátů a e-mailů na jednom místě a možnosti být k zastižení u jakéhokoliv osobního počítače.
Uživatelům služba ePhone umožňuje evidovat si hovory, lépe je plánovat, přiřazovat k jednotlivým e-mailovým zprávám nebo kontaktům. Mezi podporované služby patří přidržení/přepínání hovoru, zobrazení čísla či jména volajícího, seznamy hovorů, možnost více hovorů současně, konferenční hovory, integrovaný záznamník, interní/externí přesměrování podle pravidel nebo hlasitý příposlech hovoru.