Praha, 25. ledna 2007 – Společnost ETARGET, největší poskytovatel cílené internetové reklamy v Česku, na Slovensku a v Maďarsku, rozšiřuje své služby po vstupu Rumunska do Evropské unie i na tamní trh. První partnerskou smlouvu podepsal ETARGET již v polovině prosince s třetím největším rumunským internetovým portálem Acasa.ro a v prvním čtvrtletí 2007 naplno spustí svůj komerční systém.
„Rozhodli jsme se přenést zkušenosti z tří středoevropských trhů i na Balkán. Rumunsko se v internetovém byznysu velmi podobá Česku nebo Slovensku z dob před pěti lety. Internetovou reklamu tam letos čeká téměř 80% nárůst, v zemi je dobrá infrastruktura, která přeje novým investicím, výhodou je i 16% rovná daň,“ říká Marcel Vašš, obchodní a marketingový ředitel společnosti ETARGET.
Penetrace internetu v Rumunsku je v současnosti kolem 25 %, v městských aglomeracích pak dosahuje 50 %. Očekávané výdaje na internetovou reklamu v roce 2007 činí v přepočtu přibližně 320 miliónů korun. „Co se týče našeho byznysu, nasedli jsme do posledního vagónu vlaku ujíždějícího na Balkán. Ostatní středoevropské firmy by se měly také porozhlédnout po možnostech expanze do nových členských států EU, protože jejich infrastruktura a trh budou nyní investice přijímat daleko pružněji,“ říká na konto vstupu ETARGETU na Balkán ředitel společnosti Peter Vidovič.
Fakta o rumunském internetovém trhu:
Penetrace: 25% penetrace internetu (50% v městech); 60% penetrace mobilních telefonů, 1,1% 3G služeb
Počet uživatelů internetu: V Rumunsku žije 21,8 miliónů obyvatel, 5,5 miliónu používalo v roce 2006 internet, 7,5 miliónu bude internet používat v roce 2007
Internet: 100 000 zaregistrovaných domén, 25 000 blogů