Hlavní navigace

Etarget přichází s novinkami v kontextové reklamě, které zvýší spokojenost zákazníků

[Tisková zpráva] Společnost ETARGET, a. s. uskutečnila několik důležitých změn ve svém reklamním systému, aby zvýšila efektivitu inzerce zákazníků.Kvalita služeb vzrůstá, ceny klesají.

Sdílet

Společnost ETARGET ve svém reklamním systému uskutečnila změny, které souvisí s neustálým zlepšováním služeb. Maximální pozornost společnost věnuje jak vlastním klientům, kteří službu využívají k propagaci vlastní firmy, tak obecným uživatelům, jimž má kontextová reklama posloužit pro získávání relevantních informací. Obě skupiny jistě potěší příjemná novinka týkající se celkové úpravy cenového systému. Minimální zvýšení ceny za kliknutí na kontextovou reklamu se snížilo z 0,50 Kč na pouhých 0,10 Kč.

Novinkou je funkce Exact Match. Ta umožňuje, aby si zákazník v případě některých běžně používaných klíčových slov sestavil i slovní spojení, za která platí. Jinými slovy pokud má zákazník zájem, aby se jeho odkaz zobrazil jen v případě zadání slov DVD filmy a ne například DVD média, DVD obaly apod. postačí, aby v nastavení zadal klíčové slovo v úplném tvaru (v tomto případě „DVD filmy“).

Obdobný charakter má také další nová položka a sice „nežádoucí slova“. V tomto případě má zákazník možnost definovat klíčová slova, u kterých nechce, aby se jeho odkaz zobrazoval. Když se odkaz týká např. prodeje filmů na DVD, odkaz se zobrazí v případě zadání slov „DVD filmy“, ale ne tehdy, když uživatel zadá řekněme spojení „DVD filmy zadarmo“. Samozřejmě pokud zákazník uvedl poslední slovo v seznamu nežádoucích. Tato nová položka se rovněž nachází v uživatelské sekci rozšířeného nastavení.

Optimální cena se pohybuje vždy mezi minimální cenou za kliknutí, tedy 5 Kč a maximální cenou, kterou zákazník určí pro každé klíčové slovo. Její přesná výška se stanoví tak, aby se na základě kvality odkazu zachovalo jeho pořadí ve fulltextovém vyhledávání. Ceny, které byly určeny v uživatelských kontech starší verze systému jsou nyní považovány za maximální.

Způsob určování cen za každé klíčové slovo, na základě kterých se vyhledávají a zobrazují odkazy zákazníků také zaznamenal notnou dávku inovace. Systém ETARGET nyní vypočítá optimální cenu, která se v případě kliknutí na odkaz odečte z kreditu. Optimální cena se určuje na základě maximální ceny, již je zákazník ochoten zaplatit a hodnoty normalizovaného CTR, tedy kvality odkazu. Tím se odstraní riziko, že zákazník zaplatí za nějaké slovo víc, než je jeho skutečná hodnota, kterou mu přinese.

Změnou rovněž prošlo stanovování pořadí odkazů ve výsledcích vyhledávání. Nyní už závisí i na kvalitě odkazů, která je určena hodnotou tzv. normalizovaného CTR (Click Through Rate – poměr počtu kliknutí na odkaz).
Čím je tato hodnota vyšší, (její výška závisí na počtu kliknutí na odkaz v průběhu posledního 1000 zobrazení), tím výše se odkaz zobrazuje ve fulltextovém vyhledávání.

Ukazatel normalizovaného CTR zohledňuje i skutečnost, že u odkazů na vyšších pozicích je pravděpodobnost jejich zobrazení uživatelem vyšší, než u těch, které se nachází níže, a to bez ohledu na text, který obsahují. V praxi to znamená, že při kliknutí např. na pátý odkaz zvýší hodnotu normalizovaného CTR více než kliknutí na třetí odkaz apod.

Zákazníci nyní mají možnost vlastní volby portálů, na kterých by se měla zobrazovat jejich reklama. Výběr provedou v rozšířeném nastavení své uživatelské sekce pod položkou „Filtry portálů“.

Věříme, že naši zákazníci uvedené změny přivítají a pomohou jim přitáhnout uživatele k obsahu jejich stránek cíleněji než tomu bylo doposud.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).