Hlavní navigace

Fimfárum, do třetice všeho dobrého - nový koprodukční film ČT

[Tisková zpráva] V kinech od čtvrtka 10. února 2011. První český loutkový animovaný film promítaný ve 3D. Výpravná filmová podívaná, kombinující tradiční loutkovou animaci s počítačovou animací. Poslední část adaptací pohádek Jana Wericha.

Sdílet

Stejně jako u předchozích pohádek tvůrci pracují nejen s klasickým pohádkovým prostředím, ale plně využívají také originalitu, jedinečnost a nadčasovost Werichových pohádek.

Fimfárum, do třetice všeho dobrého vzniklo v koprodukci MAUR film (Martin Vandas), Česká televize (Magdalena Sedláková, Kateřina Krejčí), Felix International (Felix Nevřela), Krátký film Praha

Pohádky realizovali jak známí tvůrci: Vlasta Pospíšilová a Petr Poš – O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl tři syny – tak mladí, začínající umělci. Nejkratší pohádku Jak obři na Šumavě vyhynuli natočily Kristina Dufková a Denisa Grimmová Abrhámová. Na nejdelší pohádce spolupracoval režisér David Súkup se španělskou výtvarnicí Patricií Ortiz Martinéz. Vedle Jana Wericha filmaři přizvali ke spolupráci např. Otu Jiráka, Jiřího Macháčka, Miroslava Krobota, Romana Říčaře nebo Miroslava Vladyku. Hudba Karel Holas, Vladimír Merta, ústřední píseň Jaroslav Uhlíř a Zdeněk Svěrák.

Jak obři na Šumavě vyhynuli
scénář: Martin Vandas, K. Dufková, režie: Kristina Dufková, výtvarnce: D. Grimmová Abrhámová

Pohádka se odehrává ve světě lidí a ve světě obrů. Štáb filmového týdeníku vypraví do šumavských hvozdů odhalit pravdu o tom, zda tam opravdu žijí nebo nežijí obři, hrající pradávnou hru „na většího“. Celý film je ve výtvarné i kostýmové stylizaci 50 – 60. let, vesničtí obyvatelé i obři jsou spíše typy z let dřívějších, cca třicátých i možná starších. „Svět lidí je natáčen klasickou loutkovou technologií a svět obrů, aby byla zachována jejich velikost, je vytvořen animací hlíny v kombinaci s 3D animací. To umožňuje snadné odlišení lidského a nadlidského rozměru, ale také mnohem pozoruhodnější proměny a deformace obrů,“ říká K. Dufková.

O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl syny
scénář: Jiří Kubíček, režie: Vlasta Pospíšilová, výtvarník: Petr Poš.

Král si vysoko v horách zapomněl klobouček se sojčím pérkem a teď se mu po něm ve stáří zastesklo. Cesty do hor jsou však složité a je otázkou, zda dojede Rychlomilův Bugasseratti nebo Bull-Bagr Speciál královského syna Siloslava. Nebo že by přeci jen moped třetího syna Honzy? „V každém dalším našem filmu se snažíme o něco nového. V Kloboučku je to použití dobových dokumentárních záběrů z motocyklových a automobilových závodů. Postava Honzy byla vytvořena v počítači výměnou reálné hlavy závodníka za hlavu loutky Honzy. Byl to nápad Martina Vandase – film to osvěžilo a pamětníky to určitě potěší,“ říká V. Pospíšilová.

Rozum a Štěstí
scénář: Jiří Kubíček, režie: David Súkup, výtvarníce: Patricie Ortiz Martínez (Španělsko)

Dá se žít bez rozumu, nebo bez štěstí? Když spolu páni Rozum a Štěstí uzavřou sázku, rozhodnutí o jejich nepostradatelnosti má potvrdit hloupý pasák vepřů Ludvík. „Pro mě jako výtvarnici byl namluvený komentář pana Wericha obrovským zdrojem inspirace. Pomáhal mi pochopit psychologii postav, což mi velmi pomohlo při navrhování a modelování loutek,“ říká Patricie Ortiz Martínez.

www.ceskatele­vize.cz/speci­aly/fimfarum/

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).