Tyto a další informace přinášejí studie „Internet v českých firmách“ a „Telekomunikace a VoIP v českých firmách“ od analytické agentury Digimark. Studie vychází z dat kvantitativního výzkumu, který má nepřerušenou desetiletou tradici. Naposledy proběhl v prosinci 2010. Zúčastnilo se ho 2250 respondentů z řad firem působících v České republice. Společnost UPC si, stejně jako jiné společnosti, výsledky výzkumu od výzkumné agentury pouze kupuje a není jeho zadavatelem. Získává tak skutečně objektivní pohled na sebe i na konkurenci.
Studie mimo jiné konstatují, že:
- UPC je druhý největší poskytovatel internetových služeb firmám a to bez ohledu na typ připojení.
- Internet od UPC přitom nejčastěji využívají nejmenší firmy do pěti zaměstnanců a s obratem do pěti miliónů Kč – ovšem téměř stejně tak je oblíbený i u firem s více než stem zaměstnanců a s obratem nad sto miliónů Kč.
- Nejčastějšími zákazníky Internetu UPC jsou IT firmy a fyzické osoby – podnikatelé. í
- UPC si přitom vede nejlépe v Praze, kde jeho služby využívá 16 % firem. Následují jihovýchod ČR a Ostravsko.
- UPC je jediný poskytovatel internetových služeb na českém trhu, který má dlouhodobě více než 50 % zcela spokojených zákazníků (v roce 2010 přesně 53 %) s jeho internetem. Dalších 42 % zákazníků je s ním pak spíše spokojeno a pouze 5 % spíše nespokojeno. Zcela nespokojena pak není žádná firma. S internetem UPC je tedy v celkovém součtu spokojeno 95 % jeho firemních zákazníků.
- Ještě o jedno procento více (celkem 96 %) firem je pak spokojeno se samotnou firmou UPC jako s firmou poskytující internetové služby.
- UPC má rovněž nejstabilnější klienty. Může počítat s věrností 90% z nich.
- UPC si vede také absolutně nejlépe mezi operátory hlasových služeb co do spokojenosti zákazníků: 98 % z nich je s UPC spokojeno. Z toho 53 % zcela spokojeno. I v tomto případě je UPC jedinou firmou, které se podařilo prolomit padesátiprocentní hranici úplné spokojenosti.