„Spamy jsou v emailových stránkách velice otravné, ale sami o sobě by nebyly největším problémem. Těmi je jejich obsah, který v devíti z deseti případů nese odkaz na škodlivý web ohrožující firemní data. Na to už většinou firmy sami nestačí,“ objasňuje problematiku odborník ze společnosti Websense Daniel Hetenyi, která zabezpečuje službu i v českém uživatelském prostředí. Tím zpřístupnila službu i organizacím, v nichž uživatelé běžně nemluví cizími jazyky.
Firmám tak odpadají náklady na hardware, softwarové licence, na větší internetové připojení a obsluhu. S externí službou získávají zákazníci garanci o kvalitě filtrování a dostupnosti služby, kterou běžně nemůže žádná firma docílit vlastními silami.
Jeden email z půl milionu
Největší obavy firem z externí správy emailové korespondence je hrozba ze zneužití, úniků dat a ze špatné kvality filtrování pošty.
„Externí služby filtrování splňují nejpřísnější bezpečnostní normy a jsou tak detailně propracované, že systém chybně vyhodnotí jako spam jeden email z půl milionu přijatých,“ uklidňuje Hetenyi. Firmy se nemusí obávat ani výpadků v systému. Websense eviduje maximální výpadek 4 minuty za jeden rok. Firemní data jsou tak nepřetržitě v bezpečí a dostupná.