FTV Prima souhlasí s Technickým plánem přechodu

[Tisková zpráva] FTV Prima, spol. s r.o. dnes doručila RRTV prohlášení, ve kterém souhlasí s prováděním změn v souboru technických parametrů vysílání stanoveném v licenci v souladu s Technickým plánem přechodu a zavazuje se ukončit analogové vysílání v termínu stanoveném Technickým plánem přechodu.

Sdílet

Souhlas je vzhledem k tomu, že Technický plán přechodu nebyl doposud vydán a není proto nyní zřejmé, jaký bude mít obsah, podmíněn naplněním požadavků dle digitální novely zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a Koncepce rozvoje digitálního vysílání v České republice schválené vládou.

„Situaci nepokládáme za zcela standardní, byť rozumíme důvodům, které Český telekomunikační úřad vedly ke zdržení vydání Technického plánu přechodu. Samozřejmě bychom před udělením souhlasu rádi znali jeho obsah, neboť se jedná o dokument, který výrazně ovlivní televizní vysílání v České republice. Vzhledem k tomu, že jej neznáme, musíme náš souhlas podmínit. Naše podmínky však vycházejí ze zákona a vládní koncepce a pokládáme je za legitimní. S udělením kompenzační licence již dlouhodobě počítáme a pokud by nám dnes marně vypršela zákonná lhůta k vyslovení souhlasu s Technickým plánem přechodu, nikdo by nám licenci nezaručil. Právě proto, že situace není zcela standardní, chceme s RRTV ještě před podáním žádosti o licenci jednat. Na podání žádosti o kompenzační licenci se totiž žádná zákonná lhůta nevztahuje.“ říká generální ředitel Martin Dvořák.

Podmínkou našeho souhlasu je zákonný požadavek, aby byl Technický plán přechodu sestaven tak, aby v každé etapě přechodu zaručil transparentní, rovný a nediskriminační přístup k provozovatelům televizního vysílání. Dalšími podmínkami, vycházejícími z vládní koncepce, jsou, že k dokončení přechodu na digitální vysílání v jednotlivých oblastech dojde teprve tehdy, až bude pokrytí území digitálním vysíláním minimálně odpovídat stávajícímu analogovému pokrytí, že bude zajištěna možnost minimálně 3 měsíčního souběhu analogového a digitálního vysílání, že proběhne informační kampaň o přechodu na digitální vysílání a že bude v obchodní síti dostatek set top boxů. Všechny tyto podmínky směřují k minimalizaci negativních dopadů přechodu na digitální vysílání na diváky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).