„GE Money Bank začala se svými fanoušky a zákazníky komunikovat na sociálních sítích v únoru letošního roku. Naše aktivity se soustředili především na populární službu Facebook, kde jsme dosáhli mimořádných výsledků. S více než 23 tisíci fanoušky jsme získali výsadní místo mezi českými bankami, jak úspěšností naší komunikace, tak i jejím stylem,“ říká Jan Vyšehradský, manažer komunikace GE Money Bank, a dodává: „Velmi rychle jsme si uvědomili, že se naše banka bude v různých souvislostech objevovat na sociálních sítích, ať už chceme nebo ne. Jsme přesvědčení, že přítomností na sociálních sítích a aktivní komunikací jsme schopni lépe čelit případným rizikům, které tyto nové komunikační kanály přináší.“
Kromě produktů a aktuálních nabídek banka pravidelně zveřejňuje např. zprávy o nových pobočkách nebo bankomatech, ale věnuje se také dlouhodobým tématům jako jsou dobrovolnická práce v rámci aktivit sdružení dobrovolníků GE Volunteers ELFUN nebo historie společnosti General Electric. Těmto tématům jsou věnovány samostatné sekce. Aktivity banky na sociálních sítích jsou výjimečné i v celosvětovém měřítku, ve srovnání počtu fanoušků s mezinárodními finančními institucemi se česká GE Money Bank pohybuje těsně za hranicí první desítky (Zdroj: www.facebakers.com).
„Úspěch našich aktivit na sociálních sítích je důkazem toho, že služby jako Facebook nemusí nutně patřit pouze ikonickým značkám a produktům. Pokud se sociálním sítím budete poctivě a cílevědomě věnovat, vytvářet atraktivní obsah, ale především s vašimi fanoušky opravdu otevřeně komunikovat, aniž byste se vyhýbali případným negativním tématům, máte šanci uspět, ať už vaše firma působí v jakémkoliv oboru,“ vysvětluje úspěchy banky Jan Vyšehradský.
Úspěch GE Money Bank spočívá právě ve vyváženém propojení komunikačních a marketingových aktivit, stejně tak i ve funkčním využitím zákaznického servisu. Facebookové stránky banky tak neslouží pouze k jednostranné komunikaci, ale ke skutečné interakci se současnými nebo potenciálními klienty. Fanoušci mohou na stránky psát své připomínky, stejně jako využívat speciální sekci Dotazy. V té mohou otázky nejen klást, ale mohou si zde také snadno dohledat, jestli podobnou otázku neřešil někdo již v minulosti. Na otázky navíc nemusí nutně odpovídat pouze zaměstnanci banky. Fanoušci si mohou vyměňovat své zkušenosti navzájem a pomáhat tak ostatním při výběru konkrétních produktů.
„Aktivity GE Money Bank se neomezují na Facebooku jen na samotné stránky banky. V minulosti jsme spustili několik dalších velice úspěšných aktivit. Ať už šlo o stránky a aplikaci „Fandíme Českému olympijskému týmu ve Vancouveru“, soutěž „Střádej Zlaté koruny a vyhraj“ nebo aplikaci „Pošli gesto“, které získaly tisíce fanoušků,“ říká k působení banky Barbora Klímová, specialistka marketingu GE Money Bank, a podotýká: „Zkušenosti s vytvářením online komunit a aktivní komunikaci s nimi nyní využíváme i v našem novém CSR projektu Život nápadům, který si klade za cíl zvýšit počet žen-podnikatelek v České republice.“
V nejbližší době banka plánuje své aktivity na sociálních sítích posunout na další úroveň, a to vlastní hrou, která volně navazuje na projekt Rozumíme penězům. Ten se věnuje finančnímu vzdělávání žáků základních škol. Hra umožní fanouškům zábavnou interakci s přáteli a je zaměřená nejen na děti, ale i na dospělé.