Hlavní navigace

Gemius bude měřit návštěvnost internetu v Bělorusku

[Tisková zpráva] 18. srpna 2010, Praha – Gemius SA zvítězil v soutěži na výzkum návštěvnosti běloruského internetu, pořádanou hlavními internetovými hráči na tomto trhu. Gemius uspěl se svým technologicky vyspělým systémem měření dat gemiusAudience, který může nabídnout detailní přehled o online trhu a tyto výsledky zvýší důvěryhodnost internetu jako reklamního média.

Sdílet

Hlavním důvodem, který rozhodl o vítězství systému gemiusAudience v Bělorusku byla skutečnost, že tento výzkum nepočítá návštěvnost webových stránek pouze pomocí cookies, ale dokáže měřit počet reálných uživatelů webových stránek. Unikátní metodologie společnosti Gemius umožňuje sledovat frekvenci návštěvnosti webových stránek a jejich dosah (reach) mezi reálnými uživateli. Tato data jsou poskytována specialistům na média plánování a reklamní strategii pomocí aplikace gemiusExplorer. Díky datům z gemiusAudience, mohou zadavatelé reklamy či mediální agentury optimalizovat pro každou reklamní kampaň seznam internetových stránek, tak aby oslovili co nejširší cílovou skupinu. Současně na stránkách http://www.au­dience.by/, založených společností Gemius, jsou zdarma k dispozici klíčové ukazatele návštěvnosti internetových stránek v Bělorusku, které umožňují sledování současných trendů běloruského internetu.

Měření gemiusAudience ve skutečnosti funguje na běloruském trhu od začátku roku 2009 a používají ho hlavní subjekty běloruského online trhu a také ruské společnosti Mail.ru a Yandex, které jím měří své běloruské webové stránky. Výzkum monitoruje 49% všech běloruských uživatelů internetu, zatímco velikost online panelu je přibližně 16 000 cookie panelistů. Vítězství v této soutěži umožní společnosti podstatně rozvinout projekt a zároveň prosadit gemiusAudience jako standard pro měření internetového trhu, akceptovaný všemi klíčovými běloruskými vydavateli a agenturami.

Metodické řešení, nabízené společností Gemius pro analýzu návštěvnosti běloruského internetu, obsahuje kombinovaný systém měření. Spojuje tzv. site-centric měření (na straně serveru; díky skriptům implementovaným na internetových stránkách), user-centric panely (dva panely, integrovány do tzv. Fused panelu) a analýzu výsledků v kontextu se strukturální studií, provedenou třetí stranou. V roce 2002 byl Gemius první společností na světě, která úspěšně implementovala kombinovaný model měření ve výzkumu online návštěvnosti. Od té doby Gemius stále zvyšuje kvalitu svých dat, s cílem poskytnout co nejvěrohodnější výsledky měření a uspokojit požadavky všech 18 trhů, na nichž se výzkum gemiusAudience provádí.

Běloruská soutěž je první v historii tohoto internetového trhu, na níž spolupracovali všichni hlavní vydavatelé a agentury, s cílem vytvořit tržní standard pro online mediální analýzy a plánování. Vítěz soutěže, Gemius SA, provádí výzkum gemiusAudience na mnoha trzích střední a východní Evropy, ve Skandinávii a na Blízkém východě. Běloruský trh ocenil zkušenosti firmy v oblasti měření návštěvnosti internetu, její důvěryhodnou metodiku a moderní nástroje, které se používají pro prezentaci dat. „Je nám ctí, že naše společnost byla vybrána za poskytovatele měření internetu v Bělorusku. Tato země je vynikajícím příkladem rozvíjejícího se trhu, který je schopen sledovat mezinárodní trendy v oblasti internetu. Online reklamní průmysl v Bělorusku se stále vyvíjí a Gemius je součástí tohoto procesu díky tomu, že podporuje běloruský trh poskytováním komplexních dat již více než 1,5 roku. Jsme rádi, že kvalita našich služeb byla oceněna oficiálním rozhodnutím hlavních subjektů na online trhu,“ – říká Marta Klepka, International Sales and Marketing Director společnosti Gemius.

Gemius SA – Mezinárodní společnost Gemius S.A., založená v roce 1999, je největší agenturou ve střední a východní Evropě, zabývající se průzkumem internetového trhu. Česká pobočka firmy, Gemius s.r.o., sídlící v Praze, vznikla v roce 2005 v rámci plánované expanze do střední a východní Evropy a poskytuje své služby předním firmám působícím na českém trhu. Společnost nabízí profesionální analytické a poradenské služby a průzkumná řešení, od studií zaměřených na průzkum stránek a uživatelů až po technologicky složité nástroje pro analýzu chování internetových uživatelů na vybraných webových stránkách (gemiusTraffic), socio-demografických profilů internetových uživatelů (gemiusProfile), kvality používání webových stránek (gemiusUsability) a efektivity internetových reklamních kampaní (gemiusEffect). Gemius také provádí průzkum týkající se témat vyžádaných zákazníky (gemiusAdHoc). Výzkum gemiusAudience je již standardem napříč Evropou, kde Gemius poskytuje spolu s klíčovými subjekty internetového trhu přesné a vysoce kvalitní měření internetové populace pro mediální plánování, prodejce i zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Mediaresearch provádí Gemius komplexní výzkum internetu v České republice (NetMonitor).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).