Blog measuretheweb.com vznikl za účelem informovat odborníky a širokou veřejnost o nejnovějších událostech a trendech vývoje internetových trhů regionu střední a východní Evropy. Každý týden zde naleznete nový článek na aktuální téma týkající se například výsledků výzkumu internetu v jednotlivých zemích (lokální case studies) či porovnání různých trhů. Zajímavé informace a data jsou doplněna odborným komentářem autorů. Všechny články je možné sledovat prostřednictvím RSS kanálu, o novinkách na blogu informujeme také prostřednictvím sociálních sítí Facebook a Twitter. Pro jednoduché vyhledávání konkrétních článků či témat poslouží vyhledávač. Protože se jedná o mezinárodní blog a přispívají do něj odborníci společnosti Gemius z oblasti výzkumu internetu a marketingu z několika států, jsou veškeré prezentované příspěvky v angličtině.
Na blogu measuretheweb.com naleznete také datové centrum společnosti Gemius s nejnovějšími výsledky výzkumu gemiusAudience, měřícího návštěvnost nejpopulárnějších webových stránek ve státech střední a východní Evropy (sekce gemiusAudience) a s žebříčky nejčastěji používaných počítačových systémů, mobilních zařízení či internetových prohlížečů (sekce gemiusRanking).
Blog Gemius s nejnovějším příspěvkem na téma úspěšného boje ruského vyhledávače Yandex s globálním obrem Google naleznete na stránce: www.measuretheweb.com.
Gemius SA – Mezinárodní společnost Gemius S.A., založená v roce 1999, je největší agenturou ve střední a východní Evropě, zabývající se průzkumem internetového trhu. Česká pobočka firmy, Gemius s.r.o., sídlící v Praze, vznikla v roce 2005 v rámci plánované expanze do střední a východní Evropy a poskytuje své služby předním firmám působícím na českém trhu. Společnost nabízí profesionální analytické a poradenské služby a průzkumná řešení, od studií zaměřených na průzkum stránek a uživatelů až po technologicky složité nástroje pro analýzu chování internetových uživatelů na vybraných webových stránkách (gemiusTraffic), socio-demografických profilů internetových uživatelů (gemiusProfile), kvality používání webových stránek (gemiusUsability) a efektivity internetových reklamních kampaní (gemiusEffect). Gemius také provádí průzkum týkající se témat vyžádaných zákazníky (gemiusAdHoc). Výzkum gemiusAudience je již standardem napříč Evropou, kde Gemius poskytuje spolu s klíčovými subjekty internetového trhu přesné a vysoce kvalitní měření internetové populace pro mediální plánování, prodejce i zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Mediaresearch provádí Gemius komplexní výzkum internetu v České republice (NetMonitor).