Hlavní navigace

Gemius rozšiřuje své aktivity v regionu Blízkého východu a severní Afriky

[Tisková zpráva] 22. února 2011, Praha – Gemius rozšiřuje své aktivity v regionu MENA a ve spolupráci s agenturou Ipsos MENA postupně zavádí výzkum Ipsos/Gemius Audience v 17-ti státech severní Afriky a Blízkého východu: Bahrajnu, Egyptu, Jordánsku, Libanonu, Ománu, Spojených Arabských Emirátech, Saúdské Arábii, Maroku, Alžírsku, Tunisku, Iráku, Kuvajtu, Kataru, Sýrii, Jemenu, Libyi a na území Palestiny. Zavedení výzkumu je prvním krokem k realizaci komplexního měření návštěvnosti internetu na Blízkém východě a v severní Africe.

Sdílet

Realizace studie Ipsos/Gemius Audience v regionu MENA je úspěšným rozšířením výzkumu gemiusAudience, probíhajícího ve více než polovině evropských zemí, za hranice Evropy. Jejím cílem je poskytnout detailní pohled na současné trendy internetových trhů regionu Blízkého východu a severní Afriky a umožnit analýzu a porovnání dat ze všech měřených stránek v těchto státech. V prosinci 2010 byly zveřejněny první výsledky studie ze Saudské Arábie a Jordánska. Dalším krokem bude zavedení software panelu, které je plánováno na druhé čtvrtletí 2011. Pro region MENA byly také zřízeny stránky gemiusRankings MENA s žebříčky nejpopulárnějších operačních systémů, prohlížečů a mobilních zařízení používaných uživateli internetu ve výše uvedených státech. 

„Díky studii gemiusAudience může být populace uživatelů internetu z regionu Blízkého východu a severní Afriky rozčleněna do jednotlivých cílových skupin, podle věku, pohlaví, úrovně vzdělání, národnosti či dalších kritérií," říká Maciej Mikołajczak, International Business Development Manager společnosti Gemius SA. „Dostupnost těchto údajů bude mít veliký význam pro místní média a vydavatele a umožní jim lépe poznat své uživatele. Je také nutno podotknout, že i když internetoví uživatelé ze všech výše uvedených států používají mnoho společných webových stránek, tak každý trh bude mít vlastní výzkumný panel,“ doplnil Mikołajczak. Výsledky získané z gemiusAudience budou prezentovány dvěma způsoby: samostatně pro každou ze sledovaných zemí a společně pro celý region. V obou případech bude uvedena stejná skupina vydavatelů, což umožní vybudovat první pan-regionální panel v historii firmy Gemius, který by pak mohl být implementován i pro jiné regiony.  

Počet internetových uživatelů v oblasti MENA se odhaduje na 65–70 milionů (celkový počet obyvatel v těchto státech dosahuje 320 milionů). Wael Ghonim, Marketing Manager společnosti Google pro region MENA, odhaduje, že by se velikost populace internetových uživatelů z arabských zemí měla zvýšit v roce 2015 na 100 milionů. Výdaje na online reklamu dosáhly v tomto regionu v roce 2010 přibližně 100 milionů USD což je 1,5% všech výdajů na reklamu ve státech Blízkého východu a severní Afriky. 

Zavedení studie Ipsos/Gemius Audience v regionu MENA a účast v tendrech v Austrálii a Izraeli jsou úspěšným rozšiřováním aktivit společnosti Gemius mimo Evropu. Na trzích, kde je výzkum gemiusAudience prováděný ve spolupráci s místními sdruženími pro internet, je gemiusAudience považován za oficiální měření internetu. Za účelem nabídnout co nejpřesnější a nejspolehlivější data, výzkum spojuje site-centric a user-centric měření a kombinaci online dotazníků s výsledky nezávislých offline studií.  

Ipsos MENA – Ipsos MENA je součástí výzkumné agentury Ipsos Group, založené v roce 1975. Společnost má pobočky v 67 zemích a každoročně provádí více než 100 tisíc výzkumných projektů pro 7 tisíc klientů. Agentura Ipsos MENA byla založena v roce 1988 v Libanonu. Dnes je jednou z předních výzkumných agentur v regionu Blízkého východu a severní Afriky a působí v mnoha arabských státech. Ipsos MENA spolupracuje s agenturou Gemius na projektu měření návštěvnosti internetu v regionu MENA od počátku roku 2010. 

Gemius – Mezinárodní výzkumná agentura, evropský lídr a inovátor v oblasti průzkumu internetu. Společnost nabízí profesionální průzkumná řešení a analytické a poradenské služby, od site-centric a user-centric studií až po technologicky pokročilé nástroje pro analýzu chování internetových uživatelů na vybraných webových stránkách (gemiusTraffic), socio-demografických profilů internetových uživatelů (gemiusProfile), kvality používání webových stránek (gemiusUsability) a efektivity internetových reklamních kampaní (gemiusEffect). Gemius také provádí průzkum týkající se témat vyžádaných zákazníky (gemiusAdHoc). Kromě výše zmíněných výzkumů, poskytuje Gemius také studie o chování uživatelů prohlížejících multimediální obsah online (gemiusStream) a nástroj pro okamžité měření všech kliknutí uživatelů internetu na webové stránce (gemiusHeatMap). Gemius poskytuje standardy měření návštěvnosti internetu a internetových aplikací (gemiusAudience) téměř v polovině všech evropských zemí.   

Gemius, založen v Polsku v roce 1999, působí ve 20-ti státech Evropy a Blízkého východu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).