Zavedení výzkumu gemiusAudience na izraelském trhu je výsledkem výběrového řízení, v němž Gemius a Market Watch Institute porazily jiné mezinárodní hráče, jako jsou comScore Inc, TNS a Nielsen/NetRatings. Dodavatel měření návštěvnosti internetu na izraelském trhu byl vybrán po důkladném prozkoumání metodologií a technologií a po schválení standardu trhu lokálním antimonopolním úřadem. První výsledky měření gemiusAudience budou zveřejněny v polovině letošního roku.
Pro získání údajů o dosahu a frekvenci návštěvnosti webových stránek se musí zahájit dva procesy, které jsou součástí hybridního přístupu k měření internetu, propagovaného společností Gemius: umístění měřících kódů na webových stránkách zapojených ve výzkumu a vytvoření panelu s účastí nejméně 30 000 uživatelů internetu. Zavedení jednotného měření návštěvnosti internetu umožní marketingovým specialistům plánování kampaní zaměřených na jednotlivé cílové skupiny pomocí osvědčeného systému, stejně jako v případě měření sledovanosti televizních pořadů (TAM) a čtenosti tištěných médií (TGI). Výzkum gemiusAudience je navržen tak, aby měřil návštěvnost webových stránek a multimediálního obsahu nejen z PC a notebooků, ale také z mobilních zařízení a tabletů. „Zavedení standardů pro digitální trh je velmi důležitou událostí, protože umožní agenturám a zadavatelům reklamy plánování kampaní pomocí jednotného systému. Navíc budou mít vlastníci online médií k dispozici nástroje, které jim pomohou získat větší podíl na mediálním trhua zlepšit pozici portfolia jejich služeb“, říká Sagi Stunis, generální ředitel izraelského Sdružení pro internet.
„Pro správný odhad trhu online reklamy, potřebují reklamní agentury, zadavatelé reklamy a vydavatelé možnost monitorovat online reklamu, která se zobrazuje lidem a ne cookies,“ vysvětluje Filip Pieczyński, viceprezident společnosti Gemius. „Výzkum gemiusAudience, umožňuje reklamním agenturám, zadavatelům reklamy a vydavatelům srovnání dat týkajících se měření internetu s monitoringem dalších médií, díky zavedení měření reálných uživatelů. Tento ukazatel se používá ve výzkumu gemiusAudience, který probíhá v současné době na dvaceti trzích regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky. Výsledky studie zahrnují také další ukazatele, jako jsou například počet zobrazení stránek, čas strávený online, frekvence návštěv a dosah webových stránek, které poskytují možnost analýzy demografických údajů na straně vydavatelů a zadavatelů reklamy“, doplnil Pieczynski.
„Podle aktuálních údajů je v Izraeli více než 4,7 milionu uživatelů internetu. Každý uživatel stráví na internetu v průměru 3 hodiny denně a téměř 80% z nich používá internet každý den. Podíl online reklamy v celkové sumě investic do reklamy zaznamenal v roce 2010 meziroční růst o dvě procenta a měl by se ještě zvýšit po zavedení jednotného měření internetu“, říká Erez Bahat, odborník na internetový trh a partner společnosti Gemius. „Je třeba také dodat, že izraelský trh je po USA a Kanadě na třetím místě, pokud jde o počet společností obchodujících na burze NASDAQ a je také znám díky velkému množství začínajících podniků v oblasti IT. Díky všem těmto faktorům je Izrael atraktivním trhem pro zahraniční investory, technologie a výzkumné společnosti, jako je Gemius,“ doplnil Bahat.