Hlavní navigace

Genesys a Alcatel-Lucent zvyšují svůj podíl na trhu kontaktních center

[Tisková zpráva] Jak vyplývá z analýzy Gartner Dataquest, na růstu trhu kontaktních center v roce 2007 se z poloviny podílejí IP technologie. Celková hodnota trhu činila 2,4 miliardy USD.

Sdílet

DALY CITY, 12. srpna 2008 – Společnost Gartner Dataquest poprvé představila analýzu podílů firem na trhu řešení pro call centra z pohledu tržeb výrobců. Mezi hlavní lídry patří společnost Genesys – součást koncernu Alcatel. Od roku 2005 se její prodejní podíl na celosvětovém trhu call center téměř zdvojnásobil a v roce 2007 představoval 10,6 procenta (oproti 6,6 procenta v roce 2005). Společnost Genesys se na tomto trhu co do tržeb podílí 14,4 procenta. Celková hodnota trhu činí 2,4 miliardy USD.

„Genesys v loňském roce zaujala druhou nejvyšší pozici na celosvětovém žebříčku. Vezmeme-li v úvahu geografické rozdělení, drží si první nebo druhé místo v tržním podílu měřeném celkovými dodávkami pracovišť pro kontaktní centra hned ve třech ze čtyř hlavních oblastí: EMEA, Asie a Oceánie a Latinská Amerika,“ řekl Martin Veselka, regionální ředitel společnosti Genesys Telecommunications Laboratories.

Jako součást skupiny Alcatel-Lucent spolupracuje společnost Genesys s koncernovou divizí Enterprise Business Group. Součtem jejich příjmů v roce 2007 by tržní podíl společností Genesys a Alcatel-Lucent vzrostl na 17,6 procenta***. Znamenalo by to druhé místo celosvětového žebříčku tržních podílů měřených celkovými příjmy z prodeje licencí řešení pro kontaktní centra.

Podle analytiků se zdvojnásobil i počet prodaných licencí (pozic) řešení pro kontaktní centra, a to z 118 605* v roce 2005 na 230 952** v roce 2007. „Genesys tedy roste za poslední dva roky nejrychleji ze všech předních světových dodavatelů řešení pro kontaktní centra,“ dodal Veselka.

IP call centra se na růstu sektoru podílejí téměř z poloviny
Studie společnosti Gartner Dataquest také ukázala, že k ještě dynamičtějšímu růstu dochází v oblasti prodeje softwaru podporujícího nasazení IP protokolu v rámci kontaktních center. Tyto aplikace umožňují firmám virtualizovat péči o zákazníky. Ze studie vyplývá, že prodeje licencí pro kontaktní centra podporující protokol IP se mezi roky 2006 a 2007 zvýšily o 36,9 % a představují nyní 48,8 % celkového světového trhu kontaktních center.

Během tohoto období společnost Genesys svůj růst téměř zdvojnásobila: zvýšila své celosvětové prodeje IP řešení o 70,5 % a dosáhla tak 8,4% podílu na trhu. Pokud sečteme prodeje IP řešení společností Genesys a divize Alcatel-Lucent Enterprise Business Group, tvoří podíl skupiny Alcatel-Lucent na trhu 10,8 procenta.

Na celosvětovém trhu IP řešení tak zaujímá třetí místo.
„Rok 2007 byl již druhým v řadě, kdy náš tržní podíl dodávek pracovišť podporujících IP technologie rostl rychleji než u všech ostatních velkých technologických dodavatelů,“ konstatoval Martin Veselka, regionální ředitel společnosti Genesys Telecommunications Laboratories. „Navíc mezi roky 2005 a 2007 Genesys více než čtyřnásobně zvýšila svůj tržní podíl na dodávkách IP pracovišť. To jasně předznamenává naše budoucí úspěchy. Genesys hodlá v tomto úspěšném kurzu pokračovat a stát se průkopníkem transformace kontaktních center velkých podniků a nasazení protokolu IP.“

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).