Oční kamera je moderní technické zařízení, které umožňuje sledovat dráhu zraku člověka po jakémkoli materiálu, a tak ověřit funkčnost libovolné obchodní komunikace. Zařízení má mnohostranné využití, v západních zemích se již několik desítek let využívá ke studiu chování zákazníků k tiskové reklamě, při pohybu na internetových stránkách, nákupu v obchodech či sledování televizních spotů.
„Oční kamera může zkoumat jak statický, tak dynamický materiál. Nejdůležitější přednost této metody spočívá v jedinečné možnosti vidět očima zákazníka. Tradičně se používá pro testování tiskovin. Na významu ale v posledních letech výrazně nabývá také optimalizace elektronické komunikace,“ dodává Ondřej Herink, Eye-tracking Team Leader.
Pomocí Oční kamery lze tedy přesně určit, které podněty zákazník zaregistroval, jaké povrchně prolétl a které zcela přehlédl. Mapování lidského zraku pomůže odhalit, nakolik je testovaný materiál v „komunikaci“ se zákazníkem účinný, kde jsou jeho slabá místa a především jak je opravit. Závěry a doporučení vytvořené na základě výzkumu zlepšují testovaný materiál jak ve viditelnosti, atraktivitě a srozumitelnosti, tak ve věrohodnosti, obsahové relevanci a emočním náboji.
Více na www.ocnikamera.cz