Hlavní navigace

Google představuje novou vyhledávací aplikaci pro Android a vyhledávání v obsahu v reálném čase

[Tisková zpráva] Google Goggles je nová vyhledávací aplikace pro přístroje s operačním systémem Android, která jako dotaz pro vyhledávání umožňuje zadávat namísto slov obrázky. Uživatel pořídí snímek určitého předmětu fotoaparátem zabudovaným v telefonu, Google se pokusí daný předmět identifikovat a následně vygeneruje odpovídající výsledky vyhledávání.

Sdílet

Google Goggles funguje tak, že části obrázku pořízeného uživatelem porovnává s databází obrazového materiálu. Pokud je zjištěna shoda, relevantní obrázky jsou zobrazeny ve výsledcích vyhledávání. Google dokáže aktuálně rozpoznat desítky milionů snímků, včetně míst na zemi, slavných uměleckých děl nebo log.

V případě geografických lokací není zapotřebí ani pořizovat fotografii. Stačí otevřít Google Goggles a přidržet telefon namířený na místo, o němž se chce uživatel dozvědět více informací. Následně použije GPS a kompas ve svém telefonu, Google pozná, o jaké místo jde, a zobrazí jeho jméno na hledáčku fotoaparátu. Poklepáním na název lze získat více informací.

Příklad: Přijede-li cizinec do Prahy a telefonem s operačním systémem Google Android zacílí na Týnský chrám, telefon ho lokalizuje a bude schopen zobrazit odpověď.

„Obrázek někdy vydá za tisíc slov,“ říká produktový manažer Google Goggles Shailesh Nalawadi. „Často je pro vyhledávání výrazně snazší a užitečnější použití obrázku než použití textu, zejména u mobilního vyhledávání. Technologie počítačového vidění je stále ještě v plenkách, nicméně Google bude pracovat na neustálém zdokonalování rozpoznávacích schopností. Už teď si lze představit budoucnost, v níž bude vizuální vyhledávání stejně přirozené, jako když ukážete prstem.“

Google Goggles je k dispozici jako volně stažitelná aplikace z Android Market, v současné době celosvětově pouze v anglické verzi a pro zařížení s operačním systémem Android 1.6 a výš.

Vedle Google Goggles představila společnost Google ještě novou funkci Nejnovější výsledky, která je zatím k dispozici také pouze v angličtině na Google.com. Tato nová aplikace výsledky vyhledávání výrazně oživuje o obsah v reálném čase z celého webu. Zadáte hledaný výraz a okamžitě se vám zobrazí živé aktualizace od lidí využívajících sociální sítě, jako jsou Twitter nebo Friendfeed, plus titulky novinových článků a blogů publikovaných v poslední době. Všechny tyto aktualizace jsou řazeny tak, aby se aktuální a relevantní výsledky zobrazovaly nahoře.

Více informací a video o Google Goggles najdete nas stránce www.google.com/mo­bile/goggles.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, srpen 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 40 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).