„Je to pro nás samozřejmě velmi významný krok,“ hodnotí obě změny Daniel Sedláček, předseda představenstva a ředitel společnosti Media Bohemia. „Rodina Hitrádií je vlajkovou lodí skupiny Media Bohemia a zařazením těchto dvou rádií pokryjeme vysíláním Hitrádií většinu hlavních regionů ČR s výjimkou Prahy. Za významný považujeme i fakt, že se rodina Hitrádií rozroste o stanici, která není vlastněna skupinou Media Bohemia – o brněnské AZ Rádio. To dokládá, že koncept rodin, jak ho rozvíjíme už několik let, je zajímavý a inspirativní i pro další vlastníky rádií.“
Změnu názvu i licenčních podmínek u obou rádií již schválila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Rádio Apollo se změní v Hitrádio Apollo, z AZ Radia se stane Hitrádio Magic Brno. K realizaci rebrandingu i souvisejících programových změn dojde na přelomu září a října a podpoří ji silná reklamní kampaň.
Rádio Apollo pokrývá svým vysíláním velkou část střední Moravy. Začínalo jako klasická regionální širokoformátová stanice, která časem své hudební zaměření změnila na country. Později spolupracovala v oblasti hudební dramaturgie s rodinou rádií Blaník, nyní se stává součástí rodiny Hitrádií. Tomu bude přizpůsobena značka, zvukový obal, program i playlist.
Zařazením AZ Rádia proniknou Hitrádia na druhý největší rozhlasový trh v ČR – do Brna. Stanice, k jejímuž vysílání drží licenci společnost AZ radio s.r.o., bude moci při svém dalším rozvoji využívat know-how skupiny Media Bohemia. „Z hlediska dlouhodobé perspektivy je pro nás začlenění do rodiny Hitrádií významným krokem, který nám pomůže obstát na současném vysoce konkurenčním trhu,“ říká Helena Musilová, jednatelka společnosti. „AZ Rádio dosud trochu stagnovalo na pozici menšinové stanice s nízkou poslechovostí. Zvažovali jsme, jakým způsobem se dál rozvíjet a zlepšit pozici stanice, a vybrali jsem si spolupráci se skupinou MB, která nám umožňuje zachování samostatnosti a silného regionálního charakteru.“
Pro Media Bohemia má rozšíření rodiny Hitrádií na střední Moravu také velký význam z obchodního hlediska: „Díky pokrytím tohoto regionu máme možnost nabídnout alternativu ke stávajícím produktům celoplošných rádií. Abychom tohoto potenciálu plně využili, musíme dále usilovat o to, aby se jednotlivé stanice rodiny Hitrádií staly ve svých regionech jedničkami v poslechovosti, jak se nám to už podařilo například v Plzeňském kraji nebo na Vysočině,“ dodává Daniel Sedláček.