Hlavní navigace

HP ve 2. čtvrtletí ovládlo prodej počítačů

[Tisková zpráva] PRAHA, 6. srpna 2008 - Společnost Hewlett-Packard je ve druhém čtvrtletí 2008 nejúspěšnějším prodejcem počítačů v České republice. Každý pátý prodaný notebook nebo desktop nese logo HP. Vyplývá to ze studie přední světové analytické společnosti IDC.

Sdílet

Podle výsledků průzkumu prodalo HP ve druhém čtvrtletí letošního roku v ČR 29467 notebooků a 13543 stolních počítačů, což ho s celkovým výsledkem 43010 kusů a podílem na trhu 21.0 procent jasně řadí na první místo české tabulky prodejců výpočetní techniky. Prodej vzrostl meziročně o 9827 ks, tedy o rovná dvě procenta.

„Podařilo se nám potvrdit vývoj posledních čtvrtletí a upevnit si vedoucí pozici na trhu,“ komentuje výsledky studie IDC marketingový ředitel divize Osobních počítačů (PSG – Personal System Group), HP Česká republika Miloslav Doubrava. „Jsme potěšeni zjištěním, že více než každý pátý uživatel notebooku nebo desktopu v České republice vlastní značku HP.“

Společnost Hewlett-Packard svůj náskok zvýšila zejména zásluhou téměř 65-procentního meziročního nárůstu prodeje přenosných počítačů. „Přičítáme to jak obecně se zvyšujícímu zájmu o mobilní řešení, tak i našemu neustále rostoucímu portfoliu produktů v tomto segmentu. Svou roli zcela jistě sehrála i řada specializovaných prodejních akcí, které umožnily uživatelům pořídit si notebook za nižší cenu, aniž by museli slevovat ze svých nároků na výkon a kvalitu,“ dodává P. Trešl.

Druhou a třetí příčku obsadily podle IDC společnosti Acer a Asus, a to shodně jak celkově, tak i v prodeji notebooků. Kategorii desktopů opanovaly po HP značky Dell a LYNX na druhém, resp. třetím místě.

IDC ve svých studiích zkoumá trhy IT, hodnotí postavení jednotlivých hráčů, posuzuje obecné ekonomické i společenské faktory a interpretuje obecné trendy. Na základě výsledků podrobných analýz poskytuje praktická doporučení pro investiční rozhodování, strategické plánování, obchodní strategie, volbu technologií a marketingové aktivity. Zaměstnává přes 900 analytiků ve více než 90 zemích světa a díky rozsáhlé síti poboček se může chlubit skutečnou, nikoli pouze zprostředkovanou znalostí místního prostředí.