Minulý týden byl na českém Google představen národní vítěz soutěže Barevný svět Google s titulem „Miluji fotbal“, kterým se stal sedmnáctiletý Lukáš Dostálek z Jablonce nad Nisou. Jeho vítězný fotbalový Doodle se na domovské stránce českého Googlu objevil v pondělí 14. června na 24 hodin a postoupil do celosvětového finále společně s Doodly z dalších 16 zemí. Lidé z celého světa teď mohou hlasovat a vybrat nejlepší fotbalové logo Googlu.
Soutěž Barevný svět Google s titulem „Miluji fotbal“ měla po celém světě obrovský úspěch. Od dubna se jí zúčastnilo více než 35 tisíc dětí v 17 zemích světa. Jednotlivé národní šampiony nyní čeká finálové kolo. Fotbalový Doodle Lukáše Dostálka se v případě výhry může zobrazit 11. července po dobu 24 hodin na domovských stránkách Google všech zemí, které se soutěže zúčastnily.
Hlasování začíná 21. června a potrvá do 28. června. Globální vítěz vyhraje rodinnou dovolenou v Jihoafrické republice a druhý nejlepší finalista získá 2 VIP vstupenky na zápas anglické fotbalové Premier League.
“Přestože český tým na fotbalové mistrovství světa nepostoupil, ještě pořád můžeme zabojovat a podpořit českého vítěze celosvětové soutěže, který postoupil do finále,“ říká Luděk Motyčka, ředitel marketingu českého Googlu a dodává: „Velkým úspěchem je už to, že se z tisíců příspěvků probojoval mezi 17 nejlepších.“
Hlasovat můžete již nyní na www.google.cz/lovefootballvote
Více informací o soutěži najdete na www.google.cz/ilovefootball
O Google Doodle
S úpravami loga Google začal v roce 1999 webmaster společnosti Dennis Hwang, jehož práci mohou vidět miliony lidí po celém světě na domovské stránce Google. Devětadvacetiletý Hwang tyto motivy pojmenoval „Doodles“ a ty se záhy staly sledovanými po celém světě, přičemž motivy často reagují na aktuální výročí, události nebo svátky. Galerii Google Doodle najdete na adrese http://www.google.com/holidaylogos.html.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz
Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.