Hlavní navigace

Internetové bankovnictví využívá již více než 700 tisíc klientů Komerční banky

[Tisková zpráva] V Praze, 8. března 2010 - Počet uživatelů internetového bankovnictví Mojebanka vzrostl ke konci roku 2009 meziročně o 20,7 % na 703 500 osob. Prostřednictvím všech kanálů přímého bankovnictví uskutečnili v roce 2009 klienti Komerční banky více než 96 mil. transakcí (nárůst 2 %).

Sdílet

Internetové bankovnictví Mojebanka, jehož doplňkovou součástí je také Expresní linka Plus, sjednalo ke svému účtu v roce 2009 nově 120 tisíc klientů KB. Celkem realizovali přes internet 46,2 mil. transakcí (meziročně + 11,5 %) v objemu 6 710 miliardy Kč.

„Internetové bankovnictví se stalo bez nadsázky pevnou součástí života našich klientů. Kromě rostoucího počtu uživatelů a transakcí o tom vypovídá také fakt, že stále více klientů zadává své bankovní operace večer po práci, o víkendech nebo třeba při sledování olympiády,“ uvedl Mojmír Prokop, vedoucí přímého bankovnictví Komerční banky. Jak doplnil, například v průběhu hokejového duelu Čechů proti reprezentaci Slovenska zadali přes internet klienti Komerční banky 12 999 transakcí v souhrnném objemu takřka 1,7 miliardy korun.

Druhým nejoblíbenějším kanálem přímého bankovnictví se stalo PC bankovnictví využívané firemními klienty KB (služby Profibanka, Přímý kanál a Multicash). Tímto kanálem zadali uživatelé v loňském roce 44,8 mil. transakcí (meziročně pokles o 4 %). Pokles počtu transakcí u aplikací využívaných firemními klienty přitom souvisí především s nižší ekonomickou aktivitou klientů v období ekonomické recese – počet klientů využívajících tuto službu totiž zůstal v porovnání s rokem 2008 konstantní.

Vůbec největší procentuální nárůst zaznamenaly v roce 2009 transakce přes aplikaci Mobilní banka v mobilních telefonech klientů KB. Uživatelé zadali přes klávesnici mobilního telefonu celkem 140 tisíc transakcí (meziročně + 41,2 %). I přes dynamický nárůst však zůstává mobilní bankovnictví nadále nejméně významným kanálem přímého bankovnictví – na celkovém počtu transakcí přímého bankovnictví se podílí přibližně 0,15 %.

Počet transakcí realizovaných prostřednictvím některé ze služeb přímého bankovnictví KB každoročně narůstá. Zatímco v roce 2004 zadali klienti KB bez pobočky necelých 75 milionů transakcí, v roce 2007 to již bylo více než 90 mil. transakcí. V letošním roce tak bude Komerční banka se svými klienty atakovat hranici 100 mil. transakcí zadaných online prostřednictvím přímého bankovnictví.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).