Telefonní systémy, mobilní zařízení, programy pro rychlé posílání zpráv, e-mail, web a videokonferenční systémy dostávají podniky do labyrintu možností komunikace a souvisejících back-end systémů. Zjistit, jaké nástroje používat a kdy, a dosáhnout toho, aby tyto nástroje spolupracovaly, je výzva pro firmy všech velikostí.
Produktová řada Lotus Sametime usnadní společnostem vytvoření jednotného komunikačního prostředí, které poskytne uživatelům špičkové možnosti a zároveň je bude možné snadno integrovat s ostatními back-end systémy bez vynucených migrací softwaru nebo nutnosti rozhodnout se o nahrazení fungujících aplikací.
Nová aplikace Lotus Sametime Unified Telephony zprostředkuje telefonní komunikaci přímo z podnikových aplikací, které lidé používají nejčastěji. Aplikace, založená zčásti na prvcích technologie Siemens OpenScape, umožní spravovat komunikaci napříč různými telefonními systémy a přistupovat k telefonním funkcím prakticky z jakékoli podnikové aplikace.
S produktem Lotus Sametime Unified Telephony budou uživatelé moci:
- Spravovat příchozí hovory – Příchozí hovor otevře upozornění na pracovní ploše uživatele s možnostmi zpracování hovoru. Uživatelé si mohou hovor odeslat na jiné zařízení, například mobil, do hlasové schránky, nebo hovor vyřídit v počítači jako VoIP (hlas přes IP). Kromě toho si uživatelé mohou nastavit pravidla, jak chtějí hovory vyřizovat podle svého stavu. Mohou si například nastavit, aby v době schůzky zadané v kalendáři byly všechny hovory automaticky směrovány do hlasové pošty.
- Vidět, kdo je k dispozici pro komunikaci a jaký komunikační prostředek může daný uživatel použít – Kromě stavu přítomnosti pro posílání rychlých zpráv mohou uživatelé v seznamu kontaktů aplikace Lotus Sametime vidět, zda je určitý kontakt k dispozici na telefonu.
- Rychleji se spojit s kolegy – Uživatelé si mohou z počítače udělat softwarový telefon, jehož prostřednictvím mohou přímo volat a hovořit s osobami ze seznamu kontaktů. Navíc mohou několika klepnutími myši vybrat jednotlivce, s nimiž chtějí sestavit konferenční hovor přes VoIP i jakýkoli běžný telefon.
- Propojit se s různým back-end a staršími systémy – Lotus Sametime Unified Telephony bude fungovat ve smíšeném prostředí s různými podnikovými telefonními systémy. Díky tomu budou firmy moci poskytnout svým uživatelům společný vzhled a chování bez ohledu na použité back-end systémy.
Telefonní systémy, mobilní zařízení, programy pro rychlé posílání zpráv, e-mail, web a videokonferenční systémy dostávají podniky do labyrintu možností komunikace a souvisejících back-end systémů. Zjistit, jaké nástroje používat a kdy, a dosáhnout toho, aby tyto nástroje spolupracovaly, je výzva pro firmy všech velikostí. Produktová řada Lotus Sametime usnadní společnostem vytvoření jednotného komunikačního prostředí, které poskytne uživatelům špičkové možnosti a zároveň je bude možné snadno integrovat s ostatními back-end systémy bez vynucených migrací softwaru nebo nutnosti rozhodnout se o nahrazení fungujících aplikací.
Nová aplikace Lotus Sametime Unified Telephony zprostředkuje telefonní komunikaci přímo z podnikových aplikací, které lidé používají nejčastěji. Aplikace, založená zčásti na prvcích technologie Siemens OpenScape, umožní spravovat komunikaci napříč různými telefonními systémy a přistupovat k telefonním funkcím prakticky z jakékoli podnikové aplikace.
S produktem Lotus Sametime Unified Telephony budou uživatelé moci:
- Spravovat příchozí hovory – Příchozí hovor otevře upozornění na pracovní ploše uživatele s možnostmi zpracování hovoru. Uživatelé si mohou hovor odeslat na jiné zařízení, například mobil, do hlasové schránky, nebo hovor vyřídit v počítači jako VoIP (hlas přes IP). Kromě toho si uživatelé mohou nastavit pravidla, jak chtějí hovory vyřizovat podle svého stavu. Mohou si například nastavit, aby v době schůzky zadané v kalendáři byly všechny hovory automaticky směrovány do hlasové pošty.
- Vidět, kdo je k dispozici pro komunikaci a jaký komunikační prostředek může daný uživatel použít – Kromě stavu přítomnosti pro posílání rychlých zpráv mohou uživatelé v seznamu kontaktů aplikace Lotus Sametime vidět, zda je určitý kontakt k dispozici na telefonu.
- Rychleji se spojit s kolegy – Uživatelé si mohou z počítače udělat softwarový telefon, jehož prostřednictvím mohou přímo volat a hovořit s osobami ze seznamu kontaktů. Navíc mohou několika klepnutími myši vybrat jednotlivce, s nimiž chtějí sestavit konferenční hovor přes VoIP i jakýkoli běžný telefon.
- Propojit se s různým back-end a staršími systémy – Lotus Sametime Unified Telephony bude fungovat ve smíšeném prostředí s různými podnikovými telefonními systémy. Díky tomu budou firmy moci poskytnout svým uživatelům společný vzhled a chování bez ohledu na použité back-end systémy.
Akvizice společnosti WebDialogs
Společnost IBM dále oznámila, že koupila soukromou společnost WebDialogs, Inc., se sídlem ve městě Billerica, Massachusetts, která poskytuje služby webových konferencí a komunikace více než půl miliónu uživatelů po celém světě. Finanční podrobnosti transakce nebyly zveřejněny.
Společnost WebDialogs nabízí služby online schůzek a spolupráce, jež spojují webové a zvukové konference do jediného, snadno použitelného prostředí. Protože je technologie WebDialogs implementována jako služba, nevyžaduje podporu ze strany IT oddělení, takže ji lze snadno nasadit kdykoli a kdekoli. Službu WebDialogs využívají přední poskytovatelé zvukových konferencí ke zpřístupnění funkcí online schůzek svým uživatelům.
IBM akvizicí společnosti WebDialogs rozšiřuje produktovou řadu Lotus Sametime o model poskytování softwaru jako služby. Nabízí tak zákazníkům možnost volby a flexibilitu v provozování služeb webových konferencí. IBM bude získanou službu integrovat se svými ostatními aplikacemi pro spolupráci včetně IBM Lotus Notes a IBM Lotus Sametime.
Společnost WebDialogs se stane součástí jednotky Lotus skupiny IBM Software. Další informace najdete na webové stránce www.ibm.com/sametime.