Služba automaticky vypočítává a nastaví limit hovorného na základě výše posledních pěti vyúčtování. V rámci vyúčtování společnost sleduje výši poplatků nejen za volání u veškerých zpoplatněných hovorů, ale také u vytáčeného připojení. Od června tohoto roku si jí zákazníci mohou nejen zdarma zřídit (původně 60,–Kč bez DPH), za její používání již také nemusí nic hradit (původně 12,60,–Kč bez DPH).
Na žádost zákazníka se služba nastavuje automaticky. Každý měsíc se aktualizuje podle průměrné výše poplatků za hovorné a vytáčené internetové služby. Výše limitu je nastavena tak, aby byly zohledněny standardní výkyvy volání a zároveň byl bezpečně rozpoznán nadstandardní růst hovorného. Nejnižší hlídaný limit je 200,– Kč.
Po překročení limitu služba opakovaně volá na zvolenou pevnou telefonní linku nebo určený mobilní telefon. Sdělí aktuální výši provolaného hovorného a číslo informační linky, kde je možné získat další podrobnější informace. Operátor pak zákazníka upozorní, jaká ochranná opatření může učinit. Při každém volání je zpráva přečtena dvakrát. Volání probíhá nejpozději následující den po zjištění překročení limitu a zákazník za něj zaplatí pouze 1,– Kč (bez DPH).
InfoLimit tak může zákazníky ochránit například nejen před podvodným voláním a skrytým přesměrováním telefonního čísla z internetu nebo před nepřátelskými programy (např. ActiveX skripty), ale také například před nekontrolovaným dětským voláním na vysoce zpoplatnělá čísla.