To, kdy přesně a v jakých oblastech se bude na digitální vysílání přecházet, stanoví na konci tohoto roku Český telekomunikační úřad takzvaným Technickým plánem přechodu. První oblasti přejdou na digitální vysílání již příštím roce. K úplnému vypnutí analogového vysílání by mělo dojít v roce 2010, nejpozději však v celé Evropské unii na konci roku 2012.
Informační kampaň proběhne ve dvou etapách. První, plošná by měla všem obyvatelům přinést základní informace o celém procesu digitalizace, měla by začít v září tohoto roku a skončit v červnu roku 2007. Druhá etapa pak bude postupovat podle zmíněného Technického plánu přechodu a probíhat s využitím regionálních médií v jednotlivých oblastech republiky.
Přípravu kampaně bude mít na starosti Národní koordinační skupina podřízená Ministerstvu informatiky a složená ze zástupců státních orgánů a profesních a spotřebitelských sdružení. Jejím předsedou byl dnes vládou jmenován Ing. Zdeněk Duspiva, poradce Ministerstva informatiky pro digitalizaci, a jeho zástupkyní JUDr. Petra Smolíková, náměstkyně ministra kultury. K financování první etapy informační kampaně bude použito 40 mil. Kč z rozpočtu Ministerstva informatiky a 45,1 mil. Kč z takzvané Vládní rozpočtové rezervy. V rozpočtu na rok 2007 bude na pokrytí informační kampaně vyhrazeno 100 mil. Kč. Ministerstvo informatiky předpokládá, že financování informační kampaně si v roce 2008 vyžádá dalších 100 mil. Kč a v roce 2009 částku ve výši 50 mil. Kč.