Hlavní navigace

Internet zažil rekordní týden

[Tisková zpráva] PRAHA, 18. prosince 2006 – Zatímco kamenní obchodníci očekávají podle analytiků největší počet nákupů až tuto sobotu, internetoví obchodníci již zaznamenali svůj letošní vrchol. Byl jím uplynulý týden.

Sdílet

V pondělí 11.12.2006 nav­štívilo obchody MALL.cz 106.159 zákazníků (UIP), což je historický rekord. „Něco podobného umožňuje pouze internet, protože do kamenného nákupního střediska se tolik lidí za 24 hodin prostě a jednoduše nevejde,“ uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti MALL.cz. „Zákazníci u nás v 50. týdnu, který je na Internetu již tradičně rekordním, uskutečnili více než 11 700 objednávek a obrat společnosti přesáhl 60 mil. Kč za jediný týden“, dodal Fryc.

Lidé těsně před Vánoci nakupují hlavně drobné spotřebiče, parfémy, hodinky, nebo hračky a průměrná hodnota objednávek se tím každoročně snižuje oproti průměru. Opakem jsou pouze prodeje zájezdů, které se letos staly překvapením vánoční sezóny – řada lidí se rozhodla nadělit svým blízkým zážitek v podobě zájezdu, místo tradičních dárků. Průměrná cena těchto zájezdu byla výrazně nad celoročním průměrem. Jak vyplývá ze statistiky prodejce zájezdů Last.cz, v průběhu roku je průměrná cena kupovaného zájezdu 30.000,– Kč a před Vánoci vyroste na téměř 45.000,– Kč.

Jaký byl rok 2006?
Počet lidí nakupujících zboží přes internet vzrostl oproti roku 2005 přibližně o 40% a na internetu nakoupilo minimálně 1,5 milionu zákazníků. Celkový objem on-line trhu bude podle odhadů APEK (Asociace pro elektronickou komerci) v letošním roce 14 miliard Kč.

MALL.cz se na těchto statistikách podle prvních odhadů bude podílet přibližně 200 000 zákazníky (růst o 42%), kteří udělají obrat přibližně 1,3 miliardy (růst o 25%). Zákazníci tak stále častěji nakupují nejenom velké elektrospotřebiče, ale i zboží běžné denní spotřeby. Rok 2006 tak byl pro online nakupování rokem, kdy zákazníci začali pravidelně nakupovat i neelektro zboží, jako je sportovní zboží, parfémy, hračky a další. „Předpokládáme, že tento trend bude i nadále pokračovat. Zákazníci budou i své další nákupy přesouvat na internet, je to pro ně jednodušší a levnější,“ uzavírá Ondřej Fryc z MALL.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).