Ze zmíněné studie GfK vyplývá, že 32 procent respondentů určitým způsobem snížilo své výdaje v nákupních centrech a dalších 29 procent jinou formou upravilo strukturu svých nákupů. Nákupním centrům loni podle ředitele developerské společnosti Unibail-Rodamco Martina Macháče klesla návštěvnost meziročně o 5 až 10 procent a obrat o 10 až 30 procent. Ve chvíli, kdy je enormní tlak na cenu a internetové nákupní galerie k nižší ceně nabídnou kvalitní kompletní servis, získávají tak pomyslné rozhodující body a nové spokojené zákazníky. MALL.cz dokázal i v předvánočním náporu, kdy se většina zájmu koncentrovala do čtrnácti předvánočních dnů, uspokojit své zákazníky.
„Přežijí jen silní hráči se širokou nabídkou sortimentu, profesionálním zázemím, dostatečnými zásobami ve vlastních skladech a spolehlivým servisem,“ říká Marek Liška, generální ředitel MALL.cz. „Zákazníci totiž pečlivě zvažují investice a tlačí na cenu v kombinaci s požadavkem na vysokou úroveň služeb. Zároveň si velmi dobře pamatují, z jakého obchodu jim zboží dorazilo později či vůbec a kde se setkali s neprofesionálními službami.“ Právě široký sortiment MALL.cz je pro tohoto internetového obchodníka významnou konkurenční výhodou. V jednom nákupním košíku lze rychle a pohodlně nakoupit bílé zboží, elektroniku, PC, mobily, ale také vybavení pro dům a zahradu, sportovní vybavení a oblečení, chovatelské potřeby či hračky. Navíc u všech nabízených produktů je vždy známa doba doručení, většina z nich je k dispozici na vlastním skladě MALL.cz.
„MALL.cz chce určitě svůj sortiment dále rozšiřovat. V kamenných nákupních centrech prodejny pocítily prodejny pokles poptávky. My přesto hodláme náš záběr o další rychloobrátkové segment rozšiřovat,“ dodává Marek Liška.
O společnosti Internet Mall, a.s.
Internet Mall je vedoucí internetový prodejce zejména spotřební elektroniky v České republice. Mateřskou společností je nizozemská společnost Netretail Holding, B. V., provozující internetové obchody rovněž v Německu, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. V posledním fiskálním roce končícím 31. 3. 2009 realizovala skupina konsolidovaný obrat ve výši 1,6 miliardy Kč vč. DPH.