Internetové odbavení dál zrychluje a zjednodušuje leteckou dopravu. Využívat ho můžou cestující s příručními zavazadly, pro které tento způsob znamená pohodlnější a rychlejší cestu do letadla. Zatím žádné letiště, které používá odbavování po internetu, nezaznamenalo nějakou negativní zkušenost s tímto systémem.
Obecná pravidla internetového odbavení
Pasažér na internetových stránkách leteckých společností, které systém užívají, zarezervuje a zaplatí elektronickou letenku. Tím okamžikem se jeho rezervace dostává do rezervačního systému a na internetu se může taky odbavit. Samozřejmě, pokud letecká společnost, u které letenku kupuje, internetové odbavení podporuje.
Cestující si vybere místo v plánu kabiny a vytiskne si palubní vstupenku. Ta vypadá stejně, jako vstupenka, kterou by dostal přímo na letišti u odbavovací přepážky (check-in). Liší se pouze její formát, podle toho, pro jaký se rozhodnou jednotliví cestující při tisku. Po příchodu na letiště už pasažér nemusí k odbavovací přepážce (check-in), ale prochází pasovou a bezpečnostní kontrolou přímo do odletové čekárny. Aby nedošlo ke zbytečným problémům, měl by si každý cestující – s palubním lístkem vytištěným mimo letiště – před odletem zkontrolovat na informačních tabulích v odbavovacích halách, jestli platí číslo odletové čekárny uvedené na vstupence. Cestující se pomocí internetového odbavení vyhne frontám u odbavovacích přepážek. Ušetří tak čas a zajistí si větší pohodlí. Pokud někdo let nestihne, může v takovém případě opět po internetu zrušit své odbavení. Je ale nutné ověřit si u letecké společnosti, se kterou chtěl cestovat, s jakým časovým předstihem by to měl udělat.
Porovnání s klasickými palubními vstupenkami
Stejně jako u klasických, tak i u elektronických vstupenek platí, že jeden člověk může mít jen jednu palubní vstupenku, která projde kontrolou při nástupu do letadla. Pokud vstupenku ztratí, může si nechat vystavit novou u odbavovací přepážky. Konkrétní pravidla pro internetové odbavení určují jednotlivé letecké společnosti.