Potvrzuje to nezávislý průzkum LAE ČR 2006, který v květnu dokončila analytická společnost GfK Praha. Zúčastnilo se ho více než dva tisíce takzvaných „decision makers“, tedy lidí s rozhodovací pravomocí, mezi něž patří manažeři, podnikatelé se třemi a více zaměstnanci či vysokoškolsky vzdělaní odborníci.
Situace se za dva roky radikálně změnila, tehdy ještě ekonomiku v denících upřednostňovalo 70% procent čtenářů. Nyní už noviny jako jeden z hlavních zdrojů informací potřebných pro výkon svého zaměstnání využívá jen 53%, bez internetového zpravodajství se neobejde 52% dotázaných. Internet je také podle průzkumu jediným médiem, kde zájem čtenářů o zpravodajství roste.
Mezi nejoblíbenější zpravodajské servery patří podle průzkumu nováček na trhu Aktuálně.cz. Raketový start tohoto zpravodajského portálu dokazuje růst zájmu o elektronické zpravodajství. Za pouhých 7 měsíců existence se dostal v hodnocení čtenářů na první příčky. Dosáhl stejné obliby jako Novinky.cz, které na trhu působí několik let.
Aktuálně.cz navštíví podle výzkumu LAE aspoň jednou během čtrnácti dnů každý pátý dotázaný. Denně na server chodí 5,8 procenta respondentů. Tedy výrazně více než servery tištěných zpravodajských deníků idnes.cz a ihned.cz. Ty čtou 3,7 procenta dotázaných.
Rostoucí obliba zpravodajského portálu Aktuálně.cz se odráží také v absolutních číslech denní návštěvnosti. Během povolebního pondělí navštívilo Aktuálně.cz rekordních více než 199 000 čtenářů. To je nejvíce od loňského listopadu, kdy byl server spuštěn a zhruba o 25 tisíc čtenářů více než byl dosavadní rekord. „Stále rostoucí zájem čtenářů o naše zpravodajství ukazuje, že lidé žádají kvalitní, široký a hlavně rychlý zpravodajský servis,“ říká Ondřej Tomek, ředitel portálu Centrum.cz, který na Aktuálně.cz zpravodajství provozuje.