„Nárůst objednávek souvisí hlavně s jednoduchostí, kterou nabízí internet při nákupu vánočních dárků,“ uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva společnosti. „V týdnu do 11.12. jsme obdrželi přes devět tisíc objednávek, což je oproti stejnému období v loňském roce nárůst o 65% – je tedy možno konstatovat, že zájem zákazníků o nakupování na internetu se stále zvyšuje,“ dodal Fryc.
Řada zákazníků začala letos nakupovat až koncem listopadu a celá vánoční sezóna tak nabrala zpoždění, které zákazníci dohánějí právě v těchto dnech. S vánoční sezónou souvisí i mírný pokles výše průměrné objednávky způsobený hlavně nákupem drobnějšího zboží jako jsou CD, DVD, hračky, či parfémy.
Ze statistik Internet Mall nakupovali zákazníci v listopadu hlavně elektroniku, drobnou bílou techniku a digitální fotoaparáty. Výrazně vzrostl také zájem o luxusní zboží, jako jsou parfémy a hodinky.
Nejprodávanější zboží (listopad 2005)
podle počtu kusů
1. digitální fotoaparáty
2. MP3 přehrávače
3. mobilní telefony
4. bílá technika (ledničky, pračky, myčky)
5. hry na PC a deskové hry
podle objemu v Kč
1. televizory (plazmové, LCD, klasické)
2. bílá technika (ledničky, pračky, myčky)
3. digitální fotoaparáty
4. notebooky
5. mobilní telefony